پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

با توجه به انتشار پستی درباره سردار سلیمانی ؛ اینستاگرام صفحه وزیر فرهنگ را حذف کرد

1 دقیقه خوانده شده
شبکه اجتماعی اینستاگرام که در کارنامه فعالیت خود، نمره منفی فیلتر گسترده پست‌های خاص را دارد، با وجود گذر دو سال از شهادت سردار سلیمانی همچنان عکس و پست‌های مربوط به این سردار را برنمی‌تابد و در تازه‌ترین اقدام با توجه به انتشار پستی درباره سردار دلها، صفحه وزیر فرهنگ را نیز حذف کرد.
با توجه به انتشار پستی درباره سردار سلیمانی؛ اینستاگرام صفحه وزیر فرهنگ را حذف کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرنگار فرهنگی ایرنا؛ دو سال از آسمانی شدن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران همراهشان می‌گذرد و ملت شریف سوگوارانه با پست‌ها، مطالب و عکس‌های منتشر شده از این عزیزان در فضای مجازی، علاقه و وفاداری خود به این مدافعان امنیت را نشان می‌دهند تا آن جا که عکس پروفایل‌ها به احترام سردار، تغییر کرده و لقب مرد میدان همچون شمایلی آویخته بر سینه‌ها شده است.

حرکتی که از همان روزهای پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش شکل گرفت و با انتشار تصاویر و مطالب و دلنوشته‌هایی درباره این شهیدان بزرگوار یاد و نام آن‌ها را گرامی داشتند اما آنچه باعث شد همگان انگشت حیرت به دهان بگیرند ترس از این عکس و دلنوشته‌ها و اقدام به حذف آنها توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام بود.

این شبکه اجتماعی امسال هم به روال سال‌های قبل که تمامی صفحات حاوی تصاویر حاج قاسم را حذف کرد، نه تنها اقدام به حذف پست حاوی تصاویر یا فیلم و حتی صوت سردار کرد بلکه هر هشتگی از سردار سپهبد سلیمانی را هم برنتابید تا آنجا که پس از انتشار پست اینستاگرامی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سردار دلها، این شبکه اجتماعی در اقدامی ناجوانمردانه صفحه وزیر فرهنگ را نیز حذف کرد.

 ترور مجازی سردار، اثبات کننده غلط بودن ذهنیت آزادی رسانه و آزادی بیان در غرب

این اقدام واکنش تند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان را نیز به همراه داشت تا آنجا که عیسی زارع پور در نامه‌ای خطاب به مدیران پلتفرم‌های متا و اینستاگرام با محکوم کردن سانسور مطالب و تصاویر مرتبط با شهید سلیمانی در اینستاگرام، خواستار پایان دادن به این سانسور و بازگرداندن حساب‌ها و پست‌های تعلیق شده در پی اعمال این سیاست شد.

همچنین به باور فواد ایزدی فعال سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران هم این اقدام اینستاگرام، غلط بودن ذهنیت آزادی رسانه و آزادی بیان در غرب را اثبات کرد.

با توجه به انتشار پستی درباره سردار سلیمانی ؛ اینستاگرام صفحه وزیر فرهنگ را حذف کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *