چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

با اخذ مجوز از وزارت ارشاد؛ خبرنگاران صاحب زمین رایگان می شوند

1 دقیقه خوانده شده
با اخذ مجوز از وزارت ارشاد؛ خبرنگاران صاحب زمین رایگان می شوند

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: در راستای پیگیری مطالبات صنفی در دیدار با دکتر نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس بحث مسکن ملی و کاربری فرهنگی پیگیری شد که بلافاصله دکتر نیکزاد به صورت تلفنی مجوز لازم برای واگذاری زمین به صورت رایگان برای خبرنگاران واجد شرایط مسکن ملی را اخذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از کانال رسمی خانه مطبوعات استان اردبیل؛ حبیب احمدی اظهار داشت: خبرنگاران واجد شرایط حتی آنهایی که در طرح مسکن ملی ثبت نام نکرده اند اطلاعات اختصاصی خود را در اسرع وقت به خانه مطبوعات اعلام دارند. در خصوص کاربری فرهنگی نیز دو رویکرد وجود داشت اول اینکه این زمین به صورت رایگان به دستگاه متولی مطبوعات که ارشاد می باشد واگذار شود و در صورت احداث مجتمع یا دفاتر مطبوعاتی تملک آن دولت خواهد بود. رویکرد دیگر اینکه با قیمت کارشناسی به صاحبان رسانه واگذار شود. با توجه به صلاح و صرفه و عقلایی بودن رویکرد دوم مقرر شد که صاحبان رسانه هایی که تمایل دارند زمین با کاربری فرهنگی اخذ نمایند طی صورتجلسه ای با امضا و مهر رسانه طی نامه پیوستی از سوی خانه مطبوعات به آقای دکتر نیکزاد تحویل گردد تا ایشان از طریق وزارت مجوز لازم برای دریافت زمین با کاربری فرهنگی به قیمت کارشناسی بدون درج آگهی مزایده و با ترک تشریفات را اخذ نماید. لذا افراد متقاضی واجد شرایط تا آخر هفته جاری در روزهای زوج و در وقت اداری به خانه مطبوعات مراجعه و صور تجلسه مربوطه را امضا فرمایند.

وی افزود: افرادی که در بازه زمانی مشخص مراجعه نکرده و صورتجلسه درخواستی را امضا ننماید به منزله انصراف تلقی شده و اعتراضات بعدی مسموع نخواهد بود. همچنین جا دارد از همراهی و همکاری حاج نادر پرستار پیشکسوت مطبوعاتی در این خصوص تشکر و قدردانی بعمل آورم.
گفتنی است شرایط متقاضیان جهت استفاده از طرح اقدام ملی مسکن:

• متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

• متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار
• زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

• دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

• در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا .و یا در شهر مادر ملاک است

• نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)

• توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی)

• امکان سپرده‌گذاری حداقل سی درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه

• توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی

با اخذ مجوز از وزارت ارشاد؛ خبرنگاران صاحب زمین رایگان می شوند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *