پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل

1 دقیقه خوانده شده
اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل
همزمان با ششمین دوره جایزه فیروزه، اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل نیز برگزار می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل؛ عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه با هدف تاکید بر کسب و کار فرهنگی، گفتمان سازی تولید و مصرف فرهنگی و شناسایی و ترویج کالاهای فرهنگی اقوام ایرانی در ۱۶ استان کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با ۱۶ استان کشور، این جشنواره با عنوان اولین جشنواره کالاهای فرهنگی در استان اردبیل نیز برگزار می گردد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره در استان اردبیل را شناسایی ظرفیت‌های تولیدات فرهنگی استان دانست و افزود: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند از سامانه جشنواره فیروزه جهت شرکت در جشنواره‌های استانی استفاده کنند.

بحرالعلومی بیان کرد: این جشنواره با موضوعات عروسک گلین بالا، هدایای فرهنگی در قالب گلیم بافی، چنته بافی، ورنی بافی(نظیر کیف دستی گلیمی، جوراب زمستانی و…) است و آثار میبایست دارای ارزشهای زیباشناختی و بومی منطقه باشد.

وی گفت: ثبت نام و ارسال اثر، تنها از طریق سامانه تخصصی جشنواره فیروزه به آدرس  jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  است

بحرالعلومی تشریح کرد: مهلت ارسال آثار ۲۵ دی لغایت ۲۰ بهمن ماه سال جاری بوده و ارزیابی و داوری تخصصی آثار ۳۰ بهمن ماه است که برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برندگان در ۵ اسفند ماه ۹۹ خواهد بود و به نفرات اول تا سوم هر موضوع، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۳۳۲۳۱۴۴۳-۳۳۲۳۱۴۵۳-۰۴۵ داخلی ۱۲۱ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تماس حاصل نمایند.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=5064

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *