ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اولویت های آرایش جدید رسانه‌ای در صدا و سیما

1 دقیقه خوانده شده
سرپرست معاونت امور استان‌های صداوسیما گفت: ظرفیت‌های مراکز استانی یاری‌گر جریان هویت‌محوری است و به این ترتیب صدا و سیما می‌تواند به عنوان نیروی پیشرانِ تحول و پیشرفت در کشور ایفای نقش کند.
اولویت های آرایش جدید رسانه‌ای در صدا و سیما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ محمد مهدی رحمتی در نشست هم اندیشی با جمعی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هویت‌محوری و عدالت‌گستری اولویت طرح تحول و آرایش جدید رسانه‌ای در مجموعه سازمان صداوسیما هستند.
وی افزود: برای تحقق این امر نشست‌های مختلفی با اصحاب نظر و اندیشه خواهیم داشت که نخستین مورد آن در شمال غرب کشور و به میزبانی تبریز و با حضور فعالان جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شده است.

سرپرست معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما با تاکید بر شناخت عناصر شکل‌دهنده هویت ملی برای پیشبرد اهداف طرح تحول صداوسیما گفت: آذربایجان شرقی و منطقه‌ای که آذری‌های ایران در آن سکونت دارند، یک هویت اساسی را شکل داده و می‌تواند در این زمینه نقش کلیدی داشته باشد.
وی ادامه داد: تدوین و اجرای برنامه‌های بلند مدت با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی مسئله‌ای ضروری است و مرکز آذربایجان شرقی، شهر تبریز و سایر شهرستان‌های استان، این ظرفیت را دارند که نمونه‌ سازی‌های رسانه‌ای را انجام دهند، الگویی جامع برای اجرا در سطح کشور که می‌تواند از همین استان پی‌ریزی شود.
رحمتی با اشاره به توانمندی‌های مختلف مراکز استانی صداوسیما در حوزه‌های گوناگون برنامه‌سازی عنوان کرد: ویژگی مراکز، چابکی و ایفای نقش موثر و عمیق در کوتاه مدت بر افکار عمومی به خصوص در مقیاس محلی است.
سرپرست معاونت امور استان‌های صداوسیما اضافه کرد: همین ظرفیت در مقیاس ملی و در تمام مناطق کشور قادر است ما را به هویت‌محوری مد نظر تحول رسانه در دوره جدید نزدیک‌تر کند و به این ترتیب رسانه ملی می‌تواند به عنوان نیروی پیشران تحول و پیشرفت در کشور ایفای نقش کند.

از جمله مسائلی که در نشست مورد توجه قرار گرفت، راه‌اندازی پویش حل مسائل استانی بود؛ رحمتی با تاکید بر این مسئله عنوان کرد: همانطور که رئیس رسانه ملی عنوان کرده یعنی بر زمین ماندن مشکلات مردم و اهتمام صداوسیما به این موضوع، بحث پیگیری مشکلات و اقدامات تا حصول نتیجه، در دستور کار مراکز قرار گرفته که از آن جمله می‌توان به مسئله راه آهن تبریز – میانه اشاره کرد.
گفتنی است در این نشست، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب نیز دیدگاه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص برنامه‌های شبکه استانی و سراسری مطرح کردند.

اولویت های آرایش جدید رسانه‌ای در صدا و سیما

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *