ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اهم دستاوردهای سفر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به لرستان

1 دقیقه خوانده شده
سفر مديرعامل صندوق اعتباري هنر به استان لرستان در دو بخش " ديدار با اصحاب فرهنگ و هنر " و "بازديد از پروژه هاي عمراني" انجام شد.
اهم دستاوردهای سفر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به لرستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر که همزمان با سفر ریاست جمهور به استان لرستان به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان سفر کرده بود، طی دیدار چهره به چهره با اصحاب فرهنگ و هنر و استماع نظرات، درخواست ها و مطالبات آنها را بررسی کرد.
دیدار با بیش از ۵۰۰ هنرمند، نویسنده، روزنامه نگار و فعال قرآنی
در  دیدار روز اول (پنج‌شنبه ۱۸ آذر)  که از ابتدای صبح آغاز و تا پاسی از شب به طول انجامید بر درخواست بالغ بر ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر لرستان رسیدگی شد.
پوراحمدی در خصوص برنامه های حمایتی صندوق اعتباری هنر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه گفت: رویکرد صندوق بر تمرکززدایی و توزیع عادلانه خدمات به هنرمندان سراسر کشور خصوصاً نقاط کم برخوردار قرار گرفته است. صندوق ضمن استمرار خدمات گذشته بدنبال حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی است تا با توسعه خدمات در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر زمینه توانمند سازی هنرمندان را فراهم نماییم.
مشاور وزیر ارشاد در ادامه افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار دراستان لرستان عضو صندوق اعتباری هستند. مجموع پرداخت مستقیم و غیرمستقیم به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان لرستان در قالب یارانه های پرداختی و تسهیلات تخصیصی (حق بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، بیمه نامه کرونا و کمک هزینه معیشتی ایام کرونا) از ابتدای سالجاری قریب به ۵ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بوده است که برابر سیاستگذاری های انجام گرفته درصدد هستیم بودجه تخصیصی به استان لرستان و سایر استان های کم برخوردار افزایش یابد.
وی با اشاره به ظرفیت فرهنگی و هنری لرستان گفت: لرستان از جمله استان هایی است که بدلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی خود از ظرفیت بسیار خوبی برای فعالیت برخوردار است. صندوق اعتباری هنر آمادگی دارد تا تسهیلات ویژه در اختیار هنرمندانی که کسب و کار فرهنگی راه اندازی کنند قرار دهد.
همراهی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هنرمندان و بازدید از پروژه های عمرانی
پوراحمدی روز جمعه ۱۹ آذر در نشست اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان پلدختر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهم ترین برنامه های صندوق اعتباری هنر، توزیع متوازن خدمات حمایتی در سراسر کشور است. سفرهای استانی و دیدار بی واسطه با هنرمندان سبب می شود مشکلات و مطالبات حوزه فرهنگ و هنر از نزدیک مشاهده و در تصمیم گیری و برنامه ریزی های آتی مدنظر قرار گیرد تا مشکلات اعضا به حداقل برسد.
وی یکی از مهم ترین برنامه های صندوق را بحث پالایش اعضا دانست و گفت: با توجه به افزایش درخواست های عضویت  هماهنگی و ارتباط دوسوی صندوق با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها بسیار ضروری است.
همراهی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از ایستگاه پمپاژ واشیان و اراضی کشاورزی سیل زده، مینی پالایشگاه سراب حمام پلدختر و پروژه ساخت قطعه چهارم جاده پلدختر به خرم آباد از جمله برنامه‌های مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در سفر به لرستان بود.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11072

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *