ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

انتشار کتاب «تأثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران»

1 دقیقه خوانده شده
کتاب « تأثیر  تحریم ها بر اقتصاد ایران » به قلم دکتر مجید جلالی مهر با موضوع اثرات تحریم های اقتصادی ایران بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ این کتاب به اهداف و مقاصد سیاسی تحریم های اقتصادی علیه یک یا چند دولت می پردازد و ایجاد مشکلات در نقل و انتقال ارز بین بانکی و تخصیص ارز مبادله ای را عامل اصلی افزایش قیمت کالاهای وارداتی معرفی می کند. البته کاهش سرمایه گذاری در بخش تولیدات صنعتی به دلیل بروز شرایط نامساعد و عدم احساس امنیت برای سرمایه گذاران از مهمترین آثار تحریم های اقتصادی محسوب می شوند.

همچنین نگارنده در این کتاب به یک سئوال اصلی که تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه ایران، در سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چه تأثیری را بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور داشته است؟ پاسخ می دهد.

لازم به توضیح است دکتر مجید جلالی مهر فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل در هشت شرکت به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مشغول فعالیت بوده و تاکنون بیش از صد پروژه خیریه ای را به سرانجام رسانده است. همچنین اجرای بیش از صد و پنجاه پروژه ملی و استانی در زمینه های انبوه سازی منازل شهری، نفت، جاده، راه آهن، گاز و… از سوابق این کارآفرین خستگی ناپذیر به شمار می رود که گویای لمس اثر تحریم های ظالمانه، با تمام وجودش است. به همین دلیل وی تحقیقات گسترده ای در خصوص اثر این تحریم ها را انجام داده و این کتاب در واقع پایان نامه دکترایش، در طی سال های ۹۳ تا ۹۵ بوده است. بعد از ارائه این پایان نامه بود که به دلیل ورود مباحثی چون برجام، FATF و به خصوص انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور و خروج ایالات متحده آمریکا از برجام شد، با اجرای تحریم های گسترده، تحت عنوان «فلج کننده»، مباحث متعددی را در هر یک از آن تحریم های مضاعف، پیش روی محقق قرار داد و تحت تأثیر هر یک از تحریم های جدید، آسیب جدی و یا دستاوردهایی جدید، نصیب ایران شد که امید است در جلد دوم بدان ها اشاره شود.

گفتنی است این کتاب به همت نشر مانیان و ویراستاری لیلا عابدی در ۱۱۸ صفحه به شمارگان ۱۰۰۰ جلد منتشر شده و روانه بازار محصولات فرهنگی شد.

خبرنگار: الناز قنبری

انتشار کتاب «تأثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران»

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *