ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

انتشار نخستین شماره «مجله دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه

1 دقیقه خوانده شده
«مجله دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با هدف تعامل دوسویه با جامعه دیپلماتیک و سفرای مقیم تهران، نخستین شماره«مجله دیپلمات» منتشر شد.
انتشار نخستین شماره «مجله دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرزنیوز ؛ مخاطب اصلی «مجله دیپلمات» جامعه دیپلماتیک و نیز کنشگران و فعالان حوزه روابط بین‌الملل خواهند بود و در هر نسخه علاوه بر معرفی اماکن تاریخی، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم ایرانی، تحولات حوزه سیاست خارجی با تمرکز ویژه بر یک «پرونده ویژه» به رشته تحریر در می آید.

در بخشی از یادداشت “دکتر حسین امیرعبداللهیان” وزیر امور خارجه در «مجله دیپلمات» آمده است: “با هدف ایجاد پل ارتباطی بین وزارت امور خارجه و جامعه دیپلماتیک مقیم جمهوری اسلامی ایران از همکارانم خواستم به تهیه و تدوین «مجله دیپلمات» اقدام کنند. این مجله پنجره ای برای آشنایی و تعامل میان وزارت امور خارجه، سفارتخانه‌ها و سایر نمایندگی‌های خارجی مقیم خواهد بود و می‌تواند فرصتهای همکاریهای جدید را ایجاد و تقویت کند. در «مجله دیپلمات» که ابتکاری نو در مجموعه وزارت امور خارجه است، برآنیم ارتباطی مستمر و دوسویه با نمایندگی‌های میهمان در تهران داشته باشیم”.

در بخش دیگری از این مجله به قلم “ناصرکنعانی” رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه آمده است: “سنت وزارت امور خارجه همواره توجه جدی به میراث مکتوب، نشر و حفظ اسناد و آرشیوهای ارزشمند ایران بوده و در همین چارچوب به انتشار مجلدات، کتب و مکتوبات اهتمام بی‌وقفه داشته است و انتشار مجله دیپلمات نیز اقدامی در راستای همین سنت است”.

گفتنی است این مجله که به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه منتشر شده، شامل بخش های مختلفی چون «زیر ذره بین» با محوریت گزارش های خبری، «دیپلماسی عالی» با تمرکز بر دیدارها و مناسبات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه، «نگاه ویژه» در بردارنده پرونده کشورها با اولویت کشورهای همسایه، «جانِ جهان» با محوریت ایرانِ جان و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و تمدن ایران زمین، «رویدادستان» در بردارنده مراسم و فعالیت های دیپلماتیک نمایندگی‌های مقیم تهران، «در مسیر ِتهران»، حاوی اخبار مربوط به رفت و آمد سفرای نمایندگیهای خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران، «تهرانِ شگفت انگیز» شامل معرفی آثار و اماکن دیدنی تهران به عنوان” کلان شهر الگوی جهان اسلام” است.

https://mfa.ir/portal/playvideos/31989

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13030

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *