پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

امیدآفرینی محور اصلی فعالیت رسانه‌های استان همدان است

1 دقیقه خوانده شده
امیدآفرینی محور اصلی فعالیت رسانه‌های استان همدان است

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان گفت: امید آفرینی و تلاش در راستای ایجاد روحیه امید و خودباوری در سطح جامعه، خنثی کردن شایعات و همچنین انعکاس خدمات و دستاوردهای دولت برای مردم اولویت کاری و محور فعالیت مطبوعات و رسانه های استان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ اشکان یوسفی در دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان با استاندار همدان، افزود: ۵۰۰ خبرنگار در رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری استان مشغول کار و تلاش هستند که از این تعداد ۲۱۰ خبرنگار عضو رسمی خانه مطبوعات و ۱۵ نفر نیز عضو افتخاری هستند.

وی اظهار داشت: حدود نیمی از خبرنگاران فعال رسانه های استان به علت نداشتن شرایط از جمله بیمه نمیتوانند عضو خانه مطبوعات شوند که برهمین اساس یکی از مطالبات اصلی خبرنگاران استان، فراهم شدن زمینه عضویت این گروه با رفع مشکل بیمه است.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان بیان کرد: هیات رییسه خانه مطبوعات به صورت دوره ای انتخاب شده و در این دوره اعضای جدید با مشارکت بیش از ۸۰ درصدی خبرنگاران انتخاب شدند که حضور و انتخاب افراد جدید توسط خبرنگاران حاوی پیام ضرورت تحول در برنامه های خانه مطبوعات است.

یوسفی اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای رسمی، استان همدان دارای ۱۵۶ رسانه دارای مجوز است که ۸۷ رسانه آن چاپی و مابقی الکترونیکی هستند که ضرورت دارد کیفیت گرایی نیز در کنار کمیت سرلوحه فعالیت رسانه های فعال استان باشد.

وی گفت: با وجود اختلاف دیدگاه های سیاسی، وحدت و همگرایی در میان اصحاب رسانه استان همدان حاکم است و زیر بنای اساسی فعالیت دراین عرصه توجه به ارزش ها و ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان تاکید کرد: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع رسانی کرونا، فرهنگ سازی و آگاه سازی برای شکست زنجیره این ویروس هستند و در راستای انجام وظیفه اطلاع رسانی، مطالبه گری و مستند سازی، حضوری فعال و اثربخش دراین زمینه برای آگاهی بخشی به مردم و ریشه کنی این ویروس دارند.

یوسفی بیان کرد: یکی دیگر از اولویت های کاری اعضای جدید خانه مطبوعات استان همدان، تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی اعضا است چرا که اهالی مطبوعات از حداقل امتیاز و شرایط مناسب کاری و حقوق بی بهره هستند، ضمن اینکه نداشتن بیمه مهم ترین مشکل تعداد زیادی از فعالان رسانه ای استان است.

وی افزود: ارتقای سطح علمی و کیفی با برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی و هم افزایی بین اهالی رسانه و تصمیم سازان و تصمیم گیران از دیگر اولویت های هیات رییسه خانه مطبوعات استان همدان است.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان همچنین خواستار توزیع عادلانه آگهی های دولتی در میان نشریات استان شد و گفت: این مشکل سال‌هاست که تکرار و مطرح می شود اما تاکنون حل نشده، در حالیکه با ورود اداره کل ارشاد و تدوین ساز و کار مناسب می توان این مشکل را رفع کرد.

وی همچنین حمایت مالی از پایگاه های خبری فعال و توجه به خبرنگاران مستقر در شهرستان های استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: خانه مطبوعات استان همدان درحال حاضر  از داشتن مکان مناسب برای استقرار و انجام وظایف ذاتی و محوله بی بهره است و دراین زمینه نیازمند تامین مکان مناسبی برای انجام فعالیت ها و پیگیری امور مربوط به اعضا و جامعه خبری و رسانه ای استان هستیم.

رییس خانه مطبوعات استان همدان، پرداخت وام و تسهیلات کم بهره به اصحاب رسانه، رفع مشکل بیمه خبرنگاران و فراهم کردن زمینه استفاده خبرنگاران از امکانات تفریحی، ورزشی و رفاهی  را از دیگر مطالبات اصحاب رسانه استان عنوان کرد.

در ادامه این جلسه که با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استانداری و رییس شورای اطلاع رسانی استان همدان برگزار شد، تعداد دیگری از اعضای خانه مطبوعات، گزارشی از وضعیت مطبوعات و همچنین مطالبات اصحاب رسانه استان در راستای انجام بهینه و مطلوب وظیفه مهم اطلاع رسانی ارائه کردند.
در پایان این جلسه تمبر یادبودی از طرف هیات رییسه خانه مطبوعات به «سیدسعید شاهرخی» استاندار و «مصطفی آزادبخت» معاون سیاسی، امنیتی استانداری همدان اهدا شد.
به گزارش ایرنا، انتخابات خانه مطبوعات استان همدان  ۲۸ آبان ماه امسال و به صورت الکترونیکی برگزار و اعضای جدید هیات مدیره این تشکل برای سه سال انتخاب شدند.

براساس نتایج این انتخابات، «محمدرضا خوش‌گفتار»، «زهره پوروهابی»، «مهرداد حمزه»، «فرشید گل‌محمدی»، «اشکان یوسفی»، «مریم شهابی» و «‌غلامرضا فریدونی» به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره جدید خانه مطبوعات استان همدان انتخاب شدند.
همچنین «نصراله طاقتی احسن»، «حمیدرضا جلیلی»، «شکیبا کولیوند»، «علی ثقفی» و «مجید ملکیان» نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند.

بر اساس نتایج انتخابات، «اسدالله ربانی مهر» و «مجیدمختاری» نیز به عنوان بازرسان خانه مطبوعات استان همدان و «احسان مطهری» نیز به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

امیدآفرینی محور اصلی فعالیت رسانه‌های استان همدان است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *