پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اقدام فیس‌بوک برای جلوگیری از اخبار جعلی کرونایی

1 دقیقه خوانده شده
اقدام فیس‌بوک برای جلوگیری از اخبار جعلی کرونایی

فیس‌بوک از این پس به کاربران خود قبل از به اشتراک گذاری مطلب در مورد بیماری کرونا هشدار می‌دهد تا آنها را از بازنشر مطالب دروغ و غلط در مورد این بیماری بازدارد.

به دنبال انتشار انبوهی از اطلاعات غلط، دروغین و قدیمی در مورد ویروس کرونا در فیس‌بوک، مدیران این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته اند تا قبل از به اشتراک گذاری هر مطلبی در این زمینه یک پیام هشدار برای کاربران نمایش دهند و از این طریق به افراد اطلاع دهند که مطلب ارسالی آنها در اصل متعلق به چه منبعی است و اولین بار در چه تاریخی منتشر شده است.

کاربران با کسب اطلاع از این مسائل می‌توانند بهتر در مورد ضرورت به اشتراک گذاری یا عدم اشتراک گذاری مطلب مد نظر خود تصمیم بگیرند. به عنوان مثال، اگر در این فرایند مشخص شود، مطلب ارسالی کاربر قدیمی است وی دیگر تمایلی به بازنشر آن نخواهد داشت. همچنین از این طریق اعتبار مطلب ارسالی با توجه به سایت منبع اصلی آن مشخص می‌شود.

از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، فیس‌بوک به منبعی برای بازنشر اطلاعات دروغ در این زمینه مبدل شده است. همین مساله باعث انتقادهای گسترده از مدیران این شبکه اجتماعی و حتی تهدید آن به تعقیب قضائی شده است. فیس‌بوک مدتی است گروه‌هایی را که حامی عدم استفاده از ماسک در فضاهای عمومی هستند یا اخبار دروغ در مورد ویروس کرونا به اشتراک می‌گذارند را مسدود می‌کند.

منبع: ایرنا

اقدام فیس‌بوک برای جلوگیری از اخبار جعلی کرونایی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *