پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

افغانستان، کشوری خونین برای خبرنگاران

1 دقیقه خوانده شده
در حالی که حدود دو ماه قبل «بسم الله عادل ایماق» خبرنگار و مسوول رادیوی محلی «صدای غور»، توسط افراد مسلح ناشناس در همین استان کشته شده بود روز گذشته افراد مسلح ناشناس دیگری با حمله برخانه وی، سه عضو خانواده اش را کشتند و سه نفر دیگر را زخمی کردند.
افغانستان، کشوری خونین برای خبرنگاران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ کشته شدن بسم الله عادل ایماق، بخشی از ترور‌های هدفمند اصحاب رسانه در افغانستان عنوان شد ترور‌هایی که این روز‌ها کارکنان رسانه‌ها به ویژه خبرنگاران افغان بیشتر با آن مواجه هستند.
هرچند دولت افغانستان درباره ترور این خبرنگار و اعضای خانواده اش چیزی نگفته است، اما سازمان ملل متحد چندی قبل در گزارشی از افزایش ترور‌های اصحاب رسانه در این کشور ابراز نگرانی کرد. افزایش ترور کارمندان رسانه‌های افغانستان باعث خارج شدن شماری از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌های جمعی از این کشور شده است، شماری از خبرنگاران به صورت موقت و شمار دیگر به صورت دائم، افغانستان را ترک کرده اند. از زمان هجوم آمریکا به افغانستان، یعنی در دو دهه گذشته، حدود صد و بیست خبرنگار در جنگ، حملات مسلحانه و هدفمند در این کشور کشته شدند که از این تعداد هفده نفر از آن‌ها خبرنگاران خارجی و پانزده نفر از آن‌ها زنان بودند.
سازمان‌های حمایت از رسانه‌های افغانستان نیز تاکید کرده اند که تاکنون به پرونده‌های ترور و قتل خبرنگاران در این کشور رسیدگی نشده است.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=5942

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *