ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

افتخارآفرینی خبرنگار و عکاس فارس مازندران

1 دقیقه خوانده شده
افتخارآفرینی خبرنگار و عکاس فارس مازندران

نخستین جشنواره ملی مطبوعات رسا برگزار شد و برترین‌های این جشنواره با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مراسم اختتامیه  نخستین جشنواره مطبوعات ملی رسا در جویبار برگزار شد.

محسن رحمانی مدیر کانون بسیج رسانه شهرستان جویبار و دبیر جشنواره ملی رسا در مازندران در این مراسم گفت: فراخوان این جشنواره در هشتم بهمن‌ماه آغاز شد که پس از یک دوره تمدید، تا ششم اسفند به پایان رسید، این جشنواره در پنج بخش گزارش، گفت‌وگو، یادداشت، عکاسی و فیلم کوتاه در ۱۲ محور مختلف برگزار شد که بخش ویژه، نقش سردار شهید سلیمانی در دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس داشتیم.

دبیر جشنواره ملی رسا در مازندران یادآور شد: ۲۱۰ اثر در بخش‌ها و محورهای مختلف از شهرهای کشور ارسال شد و پس از اتمام داوری سرانجام ۹ نفر حائز رتبه شدند، هدف ار برگزاری این جشنواره با توجه به اینکه امروز رسانه حرف نخست را می‌زند، این است که در مقابل دشمنی سرمایه‌گذاری سنگین برای تخریب چهره انقلاب اسلامی کرده است، بایستیم.

رحمانی بیان کرد: هدف دیگر ما استفاده از توانایی و استعداد اهالی رسانه و خبرنگاران انقلابی است دستاوردهای انقلاب را با قلم شیوای‌شان به نمایش بگذارند.

عبدالمهدی حق‌شناس مسئول بسیج رسانه مازندران در ادامه این مراسم، با اعلام اینکه نقش رسانه، نقش پاسداری از انقلاب اسلامی است،گفت: هدف رسانه قلم زدن در خصوص اهداف کشور، به دور از وابستگی حزبی و جناحی است که باید ترویج شود، رسانه‌های انقلابی باید بدون اغراق با صداقت واقعیت‌ها را به مردم بگوید.

وی اضافه کرد: مبارزه با فساد و مطالبه‌گری مهم‌ترین وظیفه اصحاب رسانه کشور است، بسیج رسانه با کمک خبرنگاران انقلابی می‌تواند پرچمدار این انقلاب باشد و برگزاری این جشنواره‌ها در خبرنگاران انقلابی ایجاد انگیزه می‌کند.

همت محمدنژاد، شهردار شهرستان جویبار، نیز در این مراسم اظهار کرد: جریان انقلاب ما جریان نویی در دنیا است، امروز در چهل سالگی، انقلاب ما دارای ثبات خاصی بوده و تبدیل به یک درخت تنومند شده است، امروز ایران اسلامی تبدیل به یک ابرقدرت در دنیا شده است.

وی تأکید کرد: در کشور ایران امنیت وجود دارد و این کشور زیر سایه ائمه اطهار  اهل بیت قرار دارد، امروز دنیا دید که در کشور آمریکا که خودش را ابر قدرت معرفی کرده بود حجم زیادی از کشت و کشتاد و بی‌عدالتی وجود دارد.

 فوقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جویبار نیز در این مراسم، اظهار کرد: هدف ما بدعت‌زایی، اصل خبر دادن مهم نیست پیگیری خبر مهم است که مطابق با مطالبات مقام رهبری باشد، بیداری اسلامی  محصول کار رسانه‌ها و مطبوعات بوده است.

وی بیان کرد: امیدواریم ترویج، سبک زندگی دینی و مهارت‌های زندگی را شاهد باشیم چرا که اگر اگر مردم زیبایی‌های دین را پیدا می‌دیدند، همه دین‌دار می‌شدند و از اهل بیت پیروی می‌کردند، هنر رسانه‌های غرب این است که عصیان را خوب جلوه می‌دهند، رسانه ما هم باید دین را زیبا جلوه بدهد که برگزاری این جشنواره فرصت خوبی است.

بابایی فرمانده بسیج شهرستان جویبار، بیان کرد: در طول حیات انقلاب دستاوردها و پیشرفت‌های عظیمی داشتیم که در نوع خود بی‌نظیر است  رسانه نقش کلیدی در تبیین این پیشرفت‌ها را دارد، کشور ما روزی حیات خلوتی برای استکبار شده بود و هر اراده‌ای را پیاده میکرد کودتاهای متعددی را رقم زدند.

وی تصریح کرد: اما پس از پیروزی انقلاب با وجود همه موانع کشور ما به قله‌ای رسید که امروز نقش تعیین کننده دارد، ولی ممکن است مشکلات سخت اقتصادی موحب شود ما از پیشرفت‌ها خسته شویم ناامید شویم فکر کنیم گرفتاری زیادی است اینجاست که رسانه باید با قلمش روشنگری کند.

بابایی اعلام کرد: ما در جمهوری اسلامی فعل خواستن را صرف کردیم و با وجود همه مشکلات پیشرفت کردیم این راه در گام دوم انقلاب با اقتدار ادامه خواهد داشت، نقش رسانه نباید نادیده گرفته شود.

فرمانده سپاه جویبار گفت: تاریخ نشان داد که در کشورهای امریکا نحوه مقابله مردم در شیوع کرونا چه تلفانی داشت ولی در کشور ما رزمایش مومنانه حماسه را رقم زد، در همین امریکا انقلاب مردمی علیه نژاد پرستی دو حمله وحشیانه پلیس را می‌بینیم وقتی با عملکرد پلیس ما قابل قیاس نیست با خبرنگاران برخورد بدی می‌کنند که به مردم واقعیت را نگویند، همه باید سردار قاسم سلیمانی باشیم جانانه پا به حرف ولایت بایستیم تا راه را هموار کنیم.

به گزارش فارس، در اولین جشنواره ملی مطبوعاتی رسانه،  محمد سلطانی رتبه برتر در بخش عکاسی و زری طاهری پرکوهی رتبه دوم در بخش گزارش را کسب کرد.

افتخارآفرینی خبرنگار و عکاس فارس مازندران

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *