پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اسماعیلی: تلاش دولت جدید به حداقل رساندن دغدغه‌های معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر شامل همه هنرمندان می شود، گفت: همه تلاش در دولت مردمی سیزدهم این است که دغدغه‌های معیشتی هنرمندان را به حداقل برسانیم.
اسماعیلی: تلاش دولت جدید به حداقل رساندن دغدغه‌های معیشتی هنرمندان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه شب به مناسبت روز ملی سینما در یک گفت وگوی تلویزیونی به تشریح بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر پرداخت.

وی در آغاز با بیان اینکه در این ایام کرونایی بیشترین آسیب را در کنار برخی از اقشار، حوزه هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دیدند، گفت: به هر حال بسیاری از اینها اجتماع محور بودند و فعالیت های آنها تعطیل شده بود و ما با یک معضلی روبرو بودیم که با تعطیلی اجتماعات، عملاحوزه فعالیت حرفه‌ای این عزیزان دچار رکود شده بود.

او ادامه داد: سال گذشته کارهایی انجام شده بود ولی در حدی نبود که بتوان با آن به بخشی از نیازها به صورت جدی پاسخ داد به ویژه مثلا درخصوص اهالی سینما و تئاتر به ویژه اینکه حوزه تئاتر بیشترین آسیب را در این دوران دید ولی با این حال دولت اکنون درصدد این بحث است که بتواند این موضوع را تا حدی جبران کند.

اسماعیلی گفت: من در سه هفته گذشته که کار را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کردم، در همان مصاحبه اول اعلام کردم که کار کوتاه مدت ما کمک به معیشت اهالی فرهنگ و هنر است و شخص رئیس جمهوری هم نسبت به این مساله عنایت خاصی داشتند و به من تاکید کردند که این موضوع را در قالب یک بسته آماده کنم.

وی افزود: پس از این دستور، من با همکارانم در وزارت ارشاد این بسته را آماده کردیم و روز چهارشنبه گذشته خدمت رئیس جمهوری تقدیم شد و آیت الله رئیسی هم پس از بررسی هایی که صورت گرفت امروز در هیات دولت بحث تصویب آن را قطعی کردند و این بسته به عنوان هدیه رئیس جمهوری در روز ملی سینما به اهالی فرهنگ و هنر اعلام شد.

اسماعیلی در ادامه درخصوص جزئیات این بسته حمایتی گفت: ما یک صندوق اعتباری هنر داریم که اینجا قرار شد تسهیلات از طریق این صندوق به تدریج در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار بگیرد که هم شامل تسهیلات کم سود است و در عین حال بحث‌های بلاعوض هم در آن دیده شده است که در مجموع بسته کاملی است که شخص رئیس جمهوری خیلی فراتر از انتظار ما در این زمینه لطف کردند و دستور دادند که من در اینجا از رئیس جمهوری به صورت ویژه تشکر می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین رهبر معظم انقلاب نیز در جریان دیدار اولی که دولت در خدمت ایشان بودند، بر اصلاح ساختارهای حوزه فرهنگ با نگاه عقلانی و حفظ آن نگاه معقولی که باید در این بحث دنبال شود، تاکید کردند که ما بعد از فرمایشات ایشان این موضوع را با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دوستان ما در مراکز خارج از دولت مثل سازمان تبلیغات اسلامی دنبال کردیم.

اسماعیلی افزود: اکنون درگاهی را بالا آوردیم و داریم نظرات نخبگان را در این زمینه جمع بندی می کنیم و یک فرصت یک ماهه دادیم و دوستان ما نیز در دبیرخانه در حال انجام کار متمرکزی در این باره هستند که ان شاالله بتوانیم جمع بندی خوبی انجام دهیم و همه اهالی فرهنگ را دخیل بدانیم و در ادامه این جمع بندی را خدمت رئیس جمهوری محترم و بعد از تائید در دولت، خدمت رهبر معظم انقلاب پیشنهاد بدهیم.

او ادامه داد: تاکید شخص رئیس جمهوری و دولت مردمی این است که باید تلاش کنیم دغدغه های معیشتی حوزه فرهنگ و هنر به عنوان طبقه نخبه و طبقه ای که زحمت می کشند و مورد اقبال مردم هستند را در این اوضاع و احوال کرونایی به حداقل برسانیم.

اسماعیلی گفت: همچنین امیدواریم با این واکسیناسیونی که به صورت کامل در حوزه هنرمندان در حال انجام است در ادامه با حفظ پروتکل ها شاهد راه اندازی تدریجی حوزه های کاری آنها باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که ” آیا این بسته صرفا شامل سینماگرها است یا همه هنرمندانی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط هستند را شامل می شود؟”، گفت: این بسته شامل همه هنرمندان است و ترتیبات اجرایی آن را نیز دوستان اصحاب فرهنگ و هنر می دانند.

وی با بیان اینکه این افراد کارت اعتباری “هنر کارت” دارند، افزود: دوستان ما در صندوق این کار را دنبال خواهند کرد و با آنها ارتباط خواهند گرفت و تلاش خواهد شد با نهایت اقتضائات رفتاری با اصحاب فرهنگ و هنر، ان شاالله این کار انجام شود.

اسماعیلی در پایان گفت: فکر می کنم کار بسیار خوبی در ابتدای کار دولت مردمی صورت گرفته است و در واقع نوید این را می دهد که ما با حمایتی که شخص رئیس جمهوری و دولت محترم از حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری خواهند داشت ان شالله بتوانیم فصل نوعی را در شکوفایی فرهنگ و هنر در کشور عزیرمان رقم بزنیم.

اسماعیلی: تلاش دولت جدید به حداقل رساندن دغدغه‌های معیشتی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *