ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اسرائیل با بمباران می‌خواهد صدای رسانه‌ها را خاموش کند

1 دقیقه خوانده شده
از آغاز حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و باریکه غزه، خبرنگاران و دفاتر رسانه‌ای یکی از اهدافی بوده‌اند که اسرائیلی‌ها بار‌ها به آن‌ها حمله کرده‌اند و با وجود انتقادات بین‌المللی هیچ گونه تغییری در سیاست این رژیم در خاموش کردن رسانه‌ها دیده نشده است، دیروز یک خبرنگار فلسطینی نیز در حمله هوایی اسرائیل به شهادت رسید.
اسرائیل با بمباران می‌خواهد صدای رسانه‌ها را خاموش کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از جوان آنلاین؛ در یکی از جدیدترین جنایات رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین و رسانه‌های آن، یک خبرنگار محلی در غزه هدف قرار گرفت و شهید شد.
یوسف ابوحسین، خبرنگار رادیو محلی بیت‌المقدس، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی‌اش، جان خود را از دست داد. ابوحسین در محله شیخ ردوان در شمال شهر غزه زندگی می‌کرد که روز چهارشنبه منزلش هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت.
در پی این حمله وحشیانه، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران این جنایت را محکوم کرد و «آنتونی بلانگر» دبیرکل این فدراسیون با انتشار توئیتی دولت اسرائیل را مسئول این اقدام دانست. سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد اشغالگران اسرائیلی مسئول این جنایت هستند.
حملات رژیم صهیونیستی به دفاتر رسانه‌ها و خبرنگاران در فلسطین و تلاش این رژیم برای مانع‌تراشی در مسیر فعالیت رسانه‌ها، با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است، ولی به دلیل پشتیبانی غرب از اسرائیل هیچ کدام از اعتراضات به نتیجه نرسیده است.
شهادت خبرنگار فلسطینی در حالی رخ می‌دهد که تنها چند روز پیش جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا در تماس تلفنی با نتانیاهو، از حمله اسرائیل به ساختمان محل استقرار رسانه‌ها ابراز نگرانی کرده بود.
نهاد «کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران» (CPJ) نیز در بیانیه‌ای خواستار این شده بود که نیرو‌های اسرائیلی تمام تلاش خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران فلسطینی انجام دهند. به نظر می‌رسد اکنون با حمله به منزل یک گزارشگر رادیویی در غزه و شهادت وی، اسرائیل نشان داد که هیچ اهمیتی به این مسئله نداده است. اسرائیل تنها ظرف یک هفته به بیش از ۱۸ دفتر رسانه‌ای در غزه حمله کرده است.
«میگوئل دلگادو» نماینده خاورمیانه و شمال آفریقای کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران هدف از بمباران دفاتر رسانه‌ها از سوی رژیم‌صهیونیستی را «خاموش کردن اخبار درد و رنج غزه» عنوان می‌کند.
روز سه‌شنبه، نیرو‌های امنیتی اسرائیل به یک خبرنگار فلسطینی در قدس حمله کردند. لطیفه عبدالطیف، در حال فیلمبرداری بود که مورد حمله و ضرب و جرح مأموران اسرائیلی قرار گرفت.
به گفته شاهدان در زمان بازداشت خانم عبدالطیف، مأموران با باتوم به او حمله کرده و حجابش را از سرش کشیده‌اند.
رسانه‌های اسرائیلی عامل تشویق به جنایت!
رسانه‌های اسرائیلی عامل تشویق به خشونت‌های اسرائیلی‌ها علیه فلسطینی‌ها هستند. رامی یونس، روزنامه‌نگار و فعال فلسطینی در این باره می‌گوید: هر وقت که در غزه کشتاری می‌شود و هر گاه در بیت‌المقدس اتفاقی می‌افتد، رسانه‌های اسرائیلی شروع به قرائت مواضع حزب حاکم در اسرائیل می‌کنند و این از آنچه اتفاق افتاده خطرناک‌تر است.
یونس در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینی‌ها را نتیجه فضاسازی رسانه‌های اسرائیلی می‌داند.
این روزنامه‌نگار فلسطینی با اشاره به پخش زنده تظاهرات صهیونیست‌های افراطی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیلی، می‌گوید چرا وقتی کسی جلوی میکروفن داد می‌زد «من می‌خواهم عرب‌ها را بکشم! من می‌خواهم آن‌ها را بکشم! پلیس با او برخوردی نکرد؟ و چرا باید رسانه‌های صهیونیستی، شعار «مرگ بر اعراب» را که در تظاهرات اوباش اسرائیلی سر داده شده بود به طور زنده پخش می‌کردند؟»
اسرائیلی‌ها به همدیگر هم رحم نمی‌کنند
با وجود آنکه رسانه‌های رژیم صهیونیستی آتش‌بیار معرکه جنایت‌های ارتش اسرائیل هستند، تندرو‌های اسرائیلی حتی به خبرنگاران وابسته به آن رژیم نیز رحم نمی‌کنند. گزارش‌های متعددی از حمله صهیونیست‌های افراطی راست‌گرا به خبرنگاران اسرائیلی منتشر شده است.
برای نمونه چند خبرنگار اسرائیلی در یک تجمع صهیونیست‌های تندرو، با حمله فیزیکی مواجه و مضروب شدند! حملات صهیونیست‌ها بیشتر معطوف به خبرنگاران شبکه‌های تلویزیونی اسرائیلی است و شامل حمله با سنگ و خرد کردن دوربین می‌شود.
گاردین در گزارشی مدعی شده است خبرنگاران اسرائیلی از سوی تندرو‌های راست‌گرا با تهدید‌های آنلاین مواجه شده‌اند و پلیس یک مظنون را به دلیل ارسال پیام‌های تهدید‌آمیز بازداشت کرده است. «تایمز اسرائیل» در گزارشی با اشاره به افزایش حمله صهیونیست‌های تندرو به خبرنگاران اسرائیلی مدعی شده است علاوه بر حملات فیزیکی در زمان پوشش خبری اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی، گروه‌های تندرو، در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و واتس‌اپ باعث دامن زدن به حملات به رسانه‌ها می‌شوند. رسانه‌های طرفدار دولت نتانیاهو نیز در حمله به رسانه‌های جناح مخالف همکاری دارند.
انتقاد رژیم‌صهیونیستی از رسانه‌های چین!
انتشار ویدئویی در تلویزیون چین درباره نفوذ لابی صهیونیست‌ها در امریکا، باعث شد تا سفارت رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تند به رسانه‌های کشور چین حمله کند! شبکه تلویزیون دولتی چین روز سه‌شنبه، در گزارشی از نفوذ و تسلط لابی صهیونیست‌ها بر امور مالی، رسانه‌ها و اینترنت در امریکا خبر داده بود. در پی این گزارش سفارت اسرائیل در پکن، تلویزیون چین را به دروغگویی و نژادپرستی متهم کرد! رسانه‌های چین در روز‌های گذشته انتقادات زیادی نسبت به بی‌تفاوتی دولت امریکا نسبت به زیرپا گذاشته شدن حقوق بشر فلسطینیان داشته‌اند.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=8240

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *