ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

استان قزوین از نظر توسعه کمی رسانه‌ها، وضعیت مناسبی دارد

1 دقیقه خوانده شده
استان قزوین از نظر توسعه کمی رسانه‌ها وضعیت مناسبی دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: استان قزوین از نظر توسعه کمی رسانه‌ها وضعیت مناسبی دارد و باید برای ارتقای کیفی وضع رسانه‌ها با برگزاری دوره‌های آموزشی تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قزوین با بیان اینکه از حیث ظرفیت‌های رسانه‌ای در استان وضعیت مناسبی داریم، افزود: هم اینک از لحاظ کمی در مجموع ۹۲ نشریه در استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که ۶۲ نشریه چاپی و ۳۰ نشریه به صورت الکترونیک فعالیت دارند و ۶۰ دفتر نشریه سراسری و ۱۴ دفتر خبرگزاری هم در استان فعال هستند.
وی گفت: باید نسبت به جریان شناسی در حوزه رسانه شامل شبهات، شایعات، ابهامات و القائات اهتمام بیشتری داشته باشیم و جهت پاسخ به این موارد، جریان سازی رسانه‌ای ایجاد کرده و برای خنثی سازی توطئه‌های احتمالی برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: باید شورای اطلاع رسانی استان در این زمینه دقیق‌تر وارد شود و در دبیرخانه شورا نیز با هماهنگی خانه مطبوعات استان به صورت جدی تر برای این موضوع چاره اندیشی شود.
این مسوول اضافه کرد: تهیه پیوست رسانه‌ای برای حوادث و رویدادهای استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که سعی کرده‌ایم در رویدادهای مختلف استان مثل برگزاری کنکور، عزاداری محرم و… پیوست رسانه‌ای را برای رسانه‌ها داشته باشیم.
وی گفت: رعایت حق تالیف خبر و پرهیز از کپی کاری و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز از جمله مواردی است که باید شورا به آنها نگاه ویژه داشته و برنامه ریزی لازم را انجام دهد.
این مسوول اضافه کرد: همراه سازی مردم در شرایط بحرانی، پرهیز از التهاب آفرینی در حوزه‌های مختلف و ایجاد ناامیدی در مردم و تقویت بعد اقناع پذیری شهروندان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید شورا نگاه ویژه‌ای به این مسایل داشته باشد.
وی با اشاره به موضوع توزیع آگهی‌های دولتی از کانال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در یک ماه گذشته پیگیری‌ها و مکاتبات لازم را با دستگاه‌های مختلف از شوراهای شهر و ادارات نظارتی و اجرایی انجام داده‌ایم ولی متاسفانه شهرداری‌ها این بخشنامه را رعایت نمی‌کنند.
اسماعیلی با بیان اینکه موج سوم کرونا شرایط نامطلوبی را در کل کشور به وجود آورده است، خاطر نشان ساخت: برای این موضوع هم یک پیوست رسانه‌ای فراهم کرده‌ایم که بعد از تصویب به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم تا خودم مردم، رعایت پروتکل‌ها را از سوی دیگر شهروندان مطالبه گری کنند.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=3233

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *