ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

استاندار قزوین: رسانه هایی که اخبار نادرست منتشر کنند برخورد قضایی می شود

1 دقیقه خوانده شده
استاندار قزوین گفت: با رسانه هایی که زبان افراد غیرمسوول و غیرمتخصص خبر منتشر کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند؛ چرا که این اخبار زمینه سوء استفاده رسانه های معاند را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ هدایت الله جمالی پور  در ستاد مقابله با کرونای این استان، افزود: تاکید می کنم که رسانه های قزوین تنها اخبار مربوط به ویروس منحوس کرونا را از دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین پیگیر شوند.

وی تاکید کرد : در ۱۴ ماه اخیر، کرونا آسیب های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسیاری به بدنه جامعه وارد کرده است و متاسفانه برخی رسانه ها نیز بجای کمک به جامعه و استان زخم تازه ای بر پیکر زخمی قزوین وارد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت های کرونایی استان قزوین برای یک هفته دیگر نیز تمدید می شود ، اظهار داشت : برای بهره مندی مردم از شب های لیالی قدر با رعایت دستورالعمل های بهداشتی محدودیت های تردد در این شب ها برداشته می شود.

استاندار قزوین گفت : کماکان این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و شرایط فعلی نیز مطلوب نیست.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده است، مراسم شب های قدر در فضای باز با حداقل جمعیت و در فاصله دو متری برگزاری شود و حداکثر زمان برگزاری این مراسم نیز به مدت ۲ ساعت است و تمامی شهروندان ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات فوق هستند.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدیریت هوشمند در کنار اعمال محدودیت های قاطع و جدی و همچنین همکاری مردم و کسبه می تواند این استان را از بحران دور کند.

جمالی پور افزود: تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی باید برای مهار بیماری بسیج شوند. چراکه نگرانی هایی در خصوص انتشار ویروس هندی و آفریقایی وجود دارد که حتی در برابر واکسن نیز، انعطاف پذیر نیستند و در صورتی که نتوانیم سیرنزولی کرونا را کاهش دهیم، باید در انتظار سونامی باشیم.

وی با اشاره بر اینکه ورود و پذیرش اتباع هندی، پاکستانی، آفریقایی و افغانی به استان قزوین ممنوع است، تصریح کرد: تمامی اقامتگاه ها و هتل های استان باید همکاری لازم را برای مهار ویروس کرونا داشته باشند و از پذیرش اتباع امتناع ورزند.

جمالی پور ادامه داد: با توجه به آماری که دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارائه کرد بیشترین درصد مبتلایان به ویروس کرونا، متعلق به بانوان خانه دار است که این آمار ناشی از افزایش دورهمی های خانوادگی است، بنابراین ساعت تردد شبانه از ساعت ۲۲ به ساعت ۲۱ تغییر پیدا می کند.

استاندار قزوین، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و پلیس راهور، در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند؛ افزود: پس از ماه مبارک رمضان و شب های لیالی قدر، اعمال محدودیت ها با جدیت و قاطعیت هرچه بیشتر صورت می گیرد و پلیس راهور موظف است، هر خودروی متخلفی را که برای بار دوم و سوم مصوبات ستاد مقابله با کرونا استان را رعایت نمی‌کند، به پارکینگ منتقل کند.

استاندار قزوین: رسانه هایی که اخبار نادرست منتشر کنند برخورد قضایی می شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *