ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

استاندار خوزستان اعلام کرد: اختصاص قطعه زمینی به منظور استفاده اصحاب رسانه

1 دقیقه خوانده شده
استاندار خوزستان طی دیداری صمیمی با اعضای خانه مطبوعات خوزستان و بسیج رسانه بر رفع مشکلات آن‌ها تاکید کرد.
استاندار خوزستان اعلام کرد: اختصاص قطعه زمینی به منظور استفاده اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از برنا؛ قاسم سلیمانی دشتکی با حضور در خانه مطبوعات خوزستان و دیدار با اعضای این خانه که با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان همراه بود، اظهار کرد: مردم در استان خوزستان با مشکلاتی نظیر مشکلات سیستم فاضلاب، در برخی شهرها مشکلات آب شرب، مشکل روان آب‌ها و… دست به گریبان هستند، این مشکلات زیبنده خوزستان نیست البته تلاش ما بر این است تا گام به گام این مسایل و مشکلات برطرف شود.

او با تاکید بر اولویت بندی مسایل و مشکلات استان خوزستان بیان کرد: تا کنون در حال سامان دادن به اولویت‌های استان هستم و تا آخرین لحظه‌ای که در این منصب فعالیت می‌کنم بر موضع خود پایدار هستم.

استاندار خوزستان ادامه حرکت بر مسیر قانون و به دور از حاشیه را مهم خواند و افزود: خوزستان سرشار از منابع است لذا با توجه به این منابع سرشار، بسیاری از مسایل و مشکلات استان با مدیریت درست برطرف خواهند شد. مدیران استان باید منابع را به ویژه منابع بخش خصوصی را به سمت خود جذب کنند و در مسیر توسعه استان از آن استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان این که مشکلات استان ناشی از نبود منابع نیست، بیان کرد: سیستم مدیریتی در استان خوزستان نیازمند این است که پرقدرت تر حرکت کند. مدیران رفع مشکلات را لنگ اعتبار نگذارند، مدیر از نظر ما یعنی کسی که خودش دنبال منابع می‌ رود نه این که پشت یک میز بنشیند و منتظر باشد تا منابع برسد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به مسوولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان ها در استان اضافه کرد: در این زمینه اقدامی کلان صورت گرفت و با وزیر نفت توافق شد در حدود دو میلیارد یورو در قالب حق آلایندگی و مسوولیت اجتماعی برای مباحثی مانند  سیستم آب و فاضلاب استان، آب‌های سطحی و غیره انجام شود.

استاندار خوزستان توضیح داد: در ارتباط با مسایل آب سندی به نام سند سازگاری با کم آبی یا خشکسالی در دست تنظیم است که مطابق با این سند سهم استان خوزستان سالانه ۱۵ میلیارد متر مکعب مصرف بر مبنای سال ۸۷ پیش بینی شده بود که از نظر ما قابل قبول نبود و پس از پیگیری ها و مقاومت ها ما در برابر این سهم بالاخره نظر مطلوب و مورد نظر ما پذیرفته شد که پس از تصویب نهایی آن را اعلام می‌کنیم.

مقام عالی دولت در خوزستان در خصوص انتقال آب افزود: پیشنهاد من در این خصوص این است که نمایندگان سه استان خوزستان، چهار محال بختیاری و اصفهان با حضور استانداران این سه استان نشست کارشناسی داشته باشند و پس از کار کارشناسی و به دور از هر گونه لابی و فشار به یک جمع بندی عقلی و قانونی برسند.

سلیمانی دشتکی در خصوص مطالبات نشریات و مطبوعات از دستگاه ‎ها و شرکت‌ها، اظهار کرد: در این باره حتما مکاتبه می‌کنم و سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان را مکلف می کنم که اگر دستگاهی مطالبه  مطبوعات را پرداخت نکرد، تخصیص آن دستگاه را کم کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت واکسینه کردن اهالی رسانه در کنار دیگر اقشار تصریح کرد: با توجه به این که خبرنگاران و عکاسان خوزستانی از ابتدای کرونا تا کنون در کنار کادر درمان مشغول اطلاع رسانی هستند ضرورت دارد تا واکسینه کردن این قشر نیز در اولویت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خوزستان در پایان بیان کرد: هیج دستگاهی حق شکایت از نقد منصفانه اصحاب رسانه را ندارد و اگر مدیری در این زمینه شکایت کرده باید شکایت خود را پس بگیرد. البته مساله توهین و افترا با نقد متفاوت است.

لازم به ذکر است که در این نشست مقرر شد موضوع  تهیه قطعه زمینی به منظور استفاده اصحاب رسانه توسط اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات پیگیری و نتیجه آن گزارش شود.

استاندار خوزستان همچنین با مسوول بسیج رسانه استان خوزستان دیدار کرد و ضمن تشکر از بابت زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای آموزش و آگاهی رسانی جامعه، بر مساله استفاده از توان و ظرفیت نخبگان، شیوخ و بزرگان استان خوزستان در کنار رسانه برای مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

استاندار خوزستان اعلام کرد: اختصاص قطعه زمینی به منظور استفاده اصحاب رسانه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *