پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

از وضعیت مسکن خبرنگاران و هنرمندان چه خبر؟ / ترمیم حقوق اهالی رسانه

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نهایی شدن ساخت و تکمیل مسکن خبرنگاران خبر داد و اعلام کرد که این موضوع اواسط یا اواخر تیر ماه نهایی می‌شود و اکنون به سرعت کارهای آن مشخص شده است.
از وضعیت مسکن خبرنگاران و هنرمندان چه خبر؟ / ترمیم حقوق اهالی رسانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ «محمد مهدی اسماعیلی» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره آخرین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت و تحویل مسکن خبرنگاران گفت: سال گذشته توافق نامه‌ایی را با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم و امسال آن را به ۲۴ هزار نفر افزایش دادیم و در همین زمینه چند روز پیش با مسوولان همین وزاتخانه نشستی برگزار و تفاهم‌نامه جامعی را به امضا رساندیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مظمون این تفاهم‌نامه درباره رفع مسکن هنرمندان و پیشکسوتان که رئیس جمهور در ماه رمضان دستور داد و هم برای اهالی رسانه و مطبوعات است و تلاش داریم که با یک تسهیلات ارزان قیمت در جاهای مناسبی در کنار شهرهای بزرگ به ویژه تهران و کلانشهرها این اتفاق مهم بیفتد. همچنین  وزارت راه‌ و شهرسازی همکاری بسیار خوبی با ما در این زمینه دارد که امیدواریم یک اتفاق مهم را در حوزه خدمات مسکن به اهالی فرهنگ و هنر رسانه شاهد باشیم.

اسماعیلی درباره نهایی شدن ساخت و تکمیل مسکن خبرنگاران اعلام کرد که دو هفته برای آن فرصت تعیین شده است این موضوع اواسط یا اواخر تیر ماه نهایی می شود و اکنون به سرعت کارهای آن مشخص است که انشاالله محقق می شود.

ترمیم حقوق خبرنگاران در دستور کار

عضو کابینه دولت رئیسی درباره اقدام وزارت فرهنگ در ترمیم حقوق خبرنگاران گفت: خبرنگارانی که در جایگاه‌های رسمی مانند «ایرنا» و «صداو سیما» فعالیت دارند براساس قوانین خودشان دنبال می شود و اکنون افزایش حداقل حقوق ها برای افرادی که خارج از این هستند اتفاق افتاد. اما برخی خبرنگاران را داریم که به طور دائمی فعالیت ندارند و مساله در این است که این موضوع به معاونت مطبوعاتی سپرده شد.

اسماعیلی در ادامه از بررسی دو لایحه مهم این وزارت‌خانه در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و گفت: این لایحه با هدف ارتقا کار حرفه‌ای رسانه‌ایی است که هرهفته در کمیسیون فرهنگی مفاد آن به تصویب می‌رسد و به زودی این لایحه برای تصویب به هیات وزیران ارسال می شود. در واقع کار زیر بنایی که در ارتقا وضعیت حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ایی آغاز کردیم، آثار آن در فعالیت‌های آینده نمایان خواهد شد.

آخرین وضعیت پیگیری تصویب سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره آخرین وضعیت پیگیری تصویب سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاران گفت که برای بخشی از خبرنگاران در حال برطرف شدن است و روز گذشته «علی نادری» مدیرعامل ایرنا گزارشی را ارایه کرد و این کار رو به جلو است و بخش هایی که قرار شد دوستان پیگیری کنند که البته شرایط کاری با هم متفاوت است و  نمی توان همه را به یک موضوع وارد کرد، در این تفکیکی که انجام خواهد شد بدون تردید من حامی اصلی این کار هستم.

از وضعیت مسکن خبرنگاران و هنرمندان چه خبر؟ / ترمیم حقوق اهالی رسانه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *