ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

از سوی کانون پرورش فکری استان هرمزگان؛ برگزاری اولین نشست مجازی گزارش نویسی

1 دقیقه خوانده شده
اولین نشست مجازی گزارش نویسی ویژه خبرنگاران عضو کانون پرورش فکری هرمزگان با حضور بابک دهقانی مدرس کشوری خبرگزاری پانا برگزارشد.
از سوی کانون پرورش فکری استان هرمزگان؛ برگزاری اولین نشست مجازی گزارش نویسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ اولین نشست مجازی گزارش نویسی ویژه اعضای خبرنگار کانون پرورش فکری هرمزگان با حضور بابک دهقانی نویسنده، پژوهشگر و مدرس کشوری خبرگزاری پانا در فضای اسکای روم برگزار شد.

افزایش مهارت خبر نویسی و اطلاع رسانی، استفاده از ظرفیت نوجوانان در زمینه تولید خبر و اطلاع رسانی، معرفی بیشتر کانون پرورش فکری و اهدافش به مخاطبینش از اهداف این نشست مجازی بود.

در این نشست بابک دهقانی تعریفی از گزارش نویسی ارائه کرد و گفت: گزارش روایت یا برداشت خبرنگار است به منظور دستیابی به واقعیتی که دارای یک یا چند ارزش خبری باشد.

وی ضمن بیان این که روایت تحت تاثیر ویژگی های دوسویه فراگیر ارتباطی است گفت: ویژگی های دوسویه فراگرد ارتباطی است و از عوامل درون سازمانی و برون سازمانی تاثیر می پذیرد

این مدرس کشوری خبرگزاری پانا در بیان ویژگی های گزارش خاطر نشان کرد” توجه به ارزش های خبری در گزارش- پرداخت مطلوب – وحدت موضوع، نزدیکی به ذهن مخاطب، ارزش های ملی و اجتماعی ودامنه جذابیت از ویژگی های گزارش می باشد.

دهقانی همچنین در ادامه درباره الزام های یک گزارش خوب صحبت کرد و گفت: گزارش بیش از هر چیز باید خواندنی، نگارش زیبا ودلچسب، روان و یکدست، حجم مطلوب، ملاحظه های قانونی داشته باشد و سلیقه و خواست مخاطب در گزارش لحاظ شود.

در ادامه این نشست مدرس این دوره به سوال های شرکت کنندگان  پاسخ داد.

گفتنی است خبرنگاران عضو کانون قرار است در کارگاه های آموزشی خبرنویسی – اصول خبرنویسی – گزارش نویسی و مصاحبه را در ۶ جلسه آموزش ببینند.

اولین نشست مجازی این کارگاه با حضور اعضای نوجوان و علاقمند به کار خبری در فضای اسکای روم برگزارشد.

از سوی کانون پرورش فکری استان هرمزگان؛ برگزاری اولین نشست مجازی گزارش نویسی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *