ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد

1 دقیقه خوانده شده
آیین بزرگداشت روز روابط عمومی که در مرکز همایش های صدا و سیما و با حضور دکتر لیایی معاون وزیر ارتباطات و ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات و رسانه های داخلی  برگزار شد، برگزیدگان نهمین دوره جشنواره ستارگان روابط عمومی معرفی شدند.
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ همزمان با برگزاری جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از سوی هوشمند سفیدی رئیس این جشنواره تقدیر شد.
در بخشی از متن لوح تقدیر رئیس جشنواره  ستارگان روابط عمومی ایران خطاب به مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمده است:
“شایسته سالاری یکی از آرمان های جامعه روابط عمومی به ویژه در انتصاب مدیران روابط عمومی بوده و مهمترین عامل در این زمینه توجه به تخصص و داشتن دانش دانشگاهی است.”
وظایف و سیاست های مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی
۱.    برنامه ریزی، فرهنگ سازی و ایجاد وحدت رویه در عرصه اطلاع رسانی به منظور حمایت از آزادی اطلاعات و دسترسی همگانی به اطلاعات .
۲.    تدوین برنامه جامع و بهینه سازی ارتباطات دو سویه وزارت خانه و مخاطبان داخلی و خارجی با همکاری مراجع ذیصلاح و نظارت بر حسن اجرای آن.
۳.    برنامه­ ریزی ­و اجرای فعالیت­های تبلیغاتی، شامل تبلیغات محیطی و محتوایی متناسب با سیاست ­های کلان تبلیغاتی دولت با هدف اقناع و ترغیب افکار عمومی نسبت به عملکرد­ها و فعالیت­ های دستگاه .
۴.    برنامه ریزی و تدوین تقویم سالانه مناسبت های ملی، مذهبی و انقلاب اسلامی به منظور برگزاری مراسم و مناسبت­ ها با هدف پاسداشت شعائر دینی و ایجاد شادابی و نشاط در محیط کار.
۵.    تهیه دستورالعمل­ ها و آیین نامه ­های اجرایی روابط عمومی متناسب با راهبردها و سیاست های کلان دولت.
۶.    طراحی، تدوین، ساماندهی به منظور انتشار ، اشتراک ،تأمین و توزیع نشریات داخلی دستگاه و نظارت بر انتشار سایر نشریات تخصصی درون و برون سازمانی.
۷.    تهیه متون و محورهای مورد نظر برای سخنرانی مقامات دستگاه در چارچوب راهبردها، سیاست­ها و خط مشی­ های دولت.
۸.    بررسی و تحلیل محتوای رسانه­ های جمعی ( صدا و سیما ، جراید، خبرگزاری­ ها و پایگاههای اطلاع رسانی) و ارائه گزارش مستمر برخوردهای رسانه­ ای به مسئولان از طریق تهیه بولتن های خبری و اطلاع رسانی.
۹.    طراحی و اجرای پژوهش های ارتباطی در حوزه شناخت مخاطبان و سنجش افکار عمومی به منظور اخذ بازخورد از عملکرد دستگاه و ارائه راهکارهای مناسب به مدیریت.
۱۰.    بررسی و پاسخگویی مطالبات مردمی و دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات عمومی از طریق راه اندازی دورنگار، شبکه پیام گیر، تلفن گویا و برگزاری ملاقات­های عمومی.
۱۱.    سنجش افکار عمومی نسبت به عملکردهای دفتر و ارتباطات مردمی و انعکاس آنها به مقامات وزارت خانه به منظور اتخاذ روش های مطلوب و بهره­برداری از آنها در تدوین طرح­ها وبرنامه­ها .
۱۲.    برقراری ارتباط اثربخشی و تعامل فعال با رسانه­های جمعی از طریق برگزاری گفت و گوهای اختصاصی و نشست های عمومی خبری و ارسال تولیدات رسانه ­ای در جهت اطلاع رسانی صحیح، به هنگام و شفاف از فعالیت­ های دستگاه و پاسخگویی به خواسته ­های معقول رسانه ­های جمعی داخلی و خارجی.
۱۳.    هدایت عملکرد روابط عمومی معاونت­ ها و واحدهای استانی و نظارت بر حسن انجام فعالیت آنان براساس سیاست ­ها و خط مشی­ های ابلاغی.
۱۴.    گردآوری، تدوین و انتشار گزارش های عملکرد وزارت در دوره های معین و همچنین تهیه و گردآوری آمار و اطلاعات مورد نیاز با هدف اقناع و اطلاع رسانی به مخاطبین در راستای وظایف دبیرخانه ای کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات .
۱۵. ایجاد پایگاه اطلاع رسانی در حوزه روابط عمومی و انعکاس فعالیت­ ها و اخبار دستگاه از طریق آن به مراجعین ذیربط.                                          –
۱۶.    برقراری ارتباط با مراکز و مؤسسات و مجامع فرهنگی و علمی و اطلاع رسانی داخلی و خارجی به منظور همکاری و تبادل اطلاعات از طریق عضویت در مجامع .
https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=12184

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *