ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

از انتظارات تا واقعیت ­ها؛ چگونگی انتشار اخبار علمی در رسانه‌های جمعی

1 دقیقه خوانده شده
بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجمین نشست ترویج علم را با موضوع "انتشار اخبار علمی در رسانه­ های جمعی؛ انتظارات، واقعیت­ ها" برگزار می­ کند.
از انتظارات تا واقعیت ­ها؛ چگونگی انتشار اخبار علمی در رسانه‌های جمعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها؛ این بنیاد با ماموریت رشد علم و فناوری و به منظور ارتقاء سطح رفاه، امنیت و سلامت بشریت، بسترهای مکمل را معرفی و برنامه‌های متعددی را برگزار می‌کند.

بنیاد مصطفی(ص) در حوزه گفتمان­ سازی علم و فناوری به اهدافی همچون “اثرگذاری بر سیاست­گذاری برای حرکت جمعی و ایجاد وجدان علمی مشترک در جهان اسلام در جهت رفع وابستگی‌های عرصه فناوری و تقویت جهان اسلام” و “تشویق و ترغیب دانشمندان جهان اسلام و مسلمانان سراسر جهان در جهت تولید علم و توسعه فناوری و افزایش رفاه، امنیت و سلامت جامعه بشری” با استفاده از روش ­های ترویج علم می ­پردازد.

چهار نشست قبلی ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوعاتی چون “بررسی روند درمان ویروس کرونا از طریق پلاسما درمانی”، “بررسی سیستم هوشمند تشخیص کووید۱۹”، “بررسی آخرین دستاوردهای حوزه واکسن کرونا” و “تشریح روش ­های ساخت واکسن کرونا” برگزار شده است.

بنابراین گزارش؛ پنجمین نشست ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) با موضوع ” انتشار اخبار علمی در رسانه ­های جمعی؛ انتظارات، واقعیت ها” با حضور محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیده زهرا اجاق، سرپرست پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات و هشام بومجوط، مدیر بخش علمی شبکه الجزیره، در روز دوشنبه مورخ ۱۷ خردادماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار می ­شود.

پخش زنده این نشست در سایت جایزه مصطفی(ص) به نشانی https://www.mustafaprize.org و صفحه اینستاگرام جایزه مصطفی(ص) به نشانی @mustafaprize_fa   قابل مشاهده است.

گفتنی است ترویج علم، پُلی میان ادبیات علمی و گفتمان عمومی جامعه است و همچنین ابزاری برای برقراری ارتباط میان جامعه و جهان علم است. در نشست ­های ترویج علم بنیاد مصطفی(ص) اهدافی همچون اثرگذاری بر درکی عمیق ­تر از دستاوردها و پیشرفت ­های علمی توسط عموم مردم، دریافت بازخوردهای اجتماعی در جهت ارتقای اثربخشی یافته ­های علمی دانشمندان، ایجاد اعتماد و حمایت عمومی جامعه از علم و افزایش نظارت و مطالبه مردمی از جامعه علمی پیگیری می­ شود.

از انتظارات تا واقعیت ­ها؛ چگونگی انتشار اخبار علمی در رسانه‌های جمعی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *