ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اخراج آشنایان خبرنگار به دلیل نقد پتروشیمی! / هیس اینجا خبرنگاران فریاد نمی‌زنند

1 دقیقه خوانده شده
خبرنگار صدا و سیمای استان ایلام که چندی پیش اقدام به انتشار گزارشی منتقدانه در خصوص اخراج ده‌ها تن از کارگران شرکت پتروشیمی کرده بود به دنبال واکنش مدیرعامل شرکت، چند تن از آشنایانش اخراج شدند.
اخراج آشنایان خبرنگار به دلیل نقد پتروشیمی! / هیس اینجا خبرنگاران فریاد نمی‌زنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ طی روزهای گذشته شاهد انعکاس اخباری از سوی رسانه‌های استان ایلام در خصوص اخراج ده‌ها نفر از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام بودیم که بر اساس گفته‌ی کارگران، مدیر عامل این شرکت در آستانه سال نو اقدام به اخراج بسیاری از کارگران این شرکت کرده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در واکنش به این اخبار اقدام به اخراج چند تن از اقوام درجه یک خبرنگار صدا و سیمای ایلام به دلیل رسانه‌ای کردن این مشکل کرده است.

طی روزهای اخیر شاهد وعده‌هایی از سوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص به کارگیری مجدد کارگران اخراج شده بودیم که این وعده نه تنها محقق نشده بلکه روند اخراج کارگران این روزها شدت گرفته است.

اخراج به دلیل انتقاد

اویسی خبرنگار صدا و سیمای ایلام که طی روزهای گذشته گزارشی در خصوص اخراج ده‌ها تن از کارگران شرکت پتروشیمی منعکس کرده بود، گفت: پس از انعکاس این گزارش، مدیرعامل پتروشیمی چند تن از اقوام درجه یک که در بخش نقلیه شرکت پتروشیمی مشغول فعالیت بوده را اخراج کرده و حکم ممنوعیت ورود آن‌ها را صادر کرده‌ است.

وی با بیان اینکه قبل از انعکاس این گزارش تذکرهایی از سوی مسوولان شرکت پتروشیمی به منظور جلوگیری از پیگیری این مشکلات به من داده شد، افزود: چنین واکنش‌های شدیدی تنها به قصد سکوت خبرنگاران و جلوگیری از انعکاس مطالبات قشر کارگر انجام می‌شود و ضروری است مسوولان ارشد استان و مراجع قضایی به این قضیه ورود کرده و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

با ورود مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی شاهد موجی از اخراج  کارگران این شرکت بوده‌ایم که این امر در شرایط اقتصادی نامطلوب و در آستانه سال نو فشارهای مالی و روانی بسیاری را به کارگران وارد کرده است.

اخراج ده‌ها تن از کارگران با ورود مدیر عامل جدید

عباس خانمحمدی عضو شورای شهر چوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با ورود مدیرعامل جدید شاهد اخراج ده‌ها تن از کارگرانی هستیم که شبانه‌روز برای پیشبرد و توسعه شرکت پتروشیمی ایلام تلاش کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مدیرعامل شرکت پتروشیمی در بیانیه‌ای که صادر کرده مردم شهر چوار را مورد توهین قرار داده، افزود: درخواست مردم و مسوولان شهر چوار و پیگیری این موضوع از طریق مراجع قضایی استان است که ضروری ا‌ست جهت جلوگیری از تضییع حقوق تعداد بسیاری از کارگران این پیگیری در اسرع وقت انجام شود.

عدم پاسخگویی مدیرعامل پتروشیمی

با وجود رسانه‌ای شدن این موضوع هیچ حمایتی از سوی صداو سیمای مرکز استان از خبرنگار مذکور انجام نشده و مسوولان مربوط هیچ واکنشی به این موضوع جهت دفاع از خبرنگار این سازمان نشان نداده‌اند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام حاضر به پاسخگویی در این خصوص به خبرنگار فارس نشد.

با توجه به این‌که امنیت شغلی کارگران شرکت پتروشیمی ایلام به پایین‌ترین حد خود طی سال‌های اخیر رسیده، امید است مراجع قضایی با ورود به این مساله و برخورد جدی با عاملان این اخراج‌ها از تضییع حقوق کارگران شرکت جلوگیری کنند.

اخراج آشنایان خبرنگار به دلیل نقد پتروشیمی! / هیس اینجا خبرنگاران فریاد نمی‌زنند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *