ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آژانس اطلاعاتی دولت انگلیس نام یک خبرنگار تحقیقی را در فهرست سیاه قرار داد

1 دقیقه خوانده شده
آژانس اطلاعاتی دولت انگلیس نام یک خبرنگار تحقیقی را در فهرست سیاه قرار داد

آژانس جاسوسی-اطلاعاتی وابسته به دولت انگلیس متهم شده به این که نام یک خبرنگار ارشد تحقیقی پایگاه Declassified UK را به دلیل انتشار یک گزارش که از دید این آژانس “منفی” تلقی شده در “فهرست سیاه” قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ این خبرنگار به نام “مت کنارد” اسنادی را از جانب “ستاد ارتباطات دولت انگلیس” (GCHQ) به موجب یک درخواست دسترسی به موضوع به دست آورده که تصریح داشته‌اند، این آژانس تصمیم گرفته با این خبرنگار تحقیقی ارشد پایگاه Declassified UK در پی انتشار یک “مقاله طولانی منفی” درباره یک برنامه سایبری به نام CyberFirst “دیگر تعامل نکند”.

در این وبسایت گزارش شده که برنامه CyberFirst “یک برنامه همراه با فرصتها برای کمک به جوانان ۱۱-۱۷ ساله علاقه‌مند به فن آوری برای پیگیری این علاقه از طریق معرفی آنها به جهان پرشتاب امنیت سایبری” است.

تحقیقات کنارد عنوان کرده که برنامه CyberFirst به هدف گرفتن دانش آموزان مدارس انگلیس از طریق آنچه که پروپاگاندا در حمایت از این آژانس خوانده، می‌پردازد و ممکن است از خود این بچه‌ها جاسوسی کند.

کنارد و مارک کرتیس، یک مورخ، که او هم متعلق به پایگاه Declassified UK است فاش کردند که این برنامه شامل تعداد مدارسی دو برابر بیشتر از تعدادی که به صورت علنی فاش شده، می‌شود و اینکه از طریق برنامه CyberFirst یک سری شرکت‌های تولید کننده سلاح که “در جرایم جنگی دست دارند” به این بچه “تبلیغ می‌شوند”.

پایگاه Declassified UK  تصریح داشته که تصمیم این آژانس برای در فهرست سیاه قرار دادن رئیس تحقیقات این پایگاه یا کلیت این سازمان رسانه‌ای ناقض پاراگراف ۱۴ قوانین خدمات مدنی است.

آژانس اطلاعاتی دولت انگلیس نام یک خبرنگار تحقیقی را در فهرست سیاه قرار داد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *