ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید آموزش خبرنگاری در باشگاه توانا

1 دقیقه خوانده شده
معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس از آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید آموزش خبرنگاری در «باشگاه خبرنگاران توانا» خبر داد.
آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید آموزش خبرنگاری در باشگاه توانا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از باشگاه خبرنگاران توانا| علیرضا طاهری معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز دوره‌های جدید آموزش خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در باشگاه خبرنگاران توانا، گفت: آموزش در این دوره‌ها با همراهی جمعی از شناخته‌شده‌ترین اساتید و چهره‌های رسانه‌ای کشور به‌صورت مجازی و در بستر سامانه آموزشی تعاملی خواهد بود.

طاهری افزود: نکته مهم در طراحی این دوره‌ها، بهره‌مندی از الگوهای آموزش نوآورانه در رسانه و روزنامه‌نگاری بوده و با توجه به پیشرفت‌های روزافزون در حوزه فناوری و WEB3، بخش‌های مختلف این دوره‌های آموزشی با نگاهی آینده پژوهانه و همگام با تغییر مدل‌ها و الگوهای آموزشی، توسط جمعی از برجسته‌ترین اساتید و پژوهشگران حوزه رسانه طراحی شده‌است.

رئیس باشگاه خبرنگاران توانا با بیان این‌که رویکرد این باشگاه در دوره جدید فعالیت خود، استعدادیابی، تربیت نیروهای متخصص، کادرسازی و تاکید بر آموزش‌های «مساله محور» خواهد بود،گفت: با این رویکردها، می‌توان نسل جدیدی از خبرنگاران خبره و تخصصی را تربیت و به جامعه رسانه‌ای کشور معرفی کرد.

طاهری درباره هزینه‌های شرکت در این دوره‌های آموزشی نیز گفت: طراحی و اجرای سامانه آموزشی، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و جلسات آموزش و انتقال تجربه اساتید مطرح رسانه‌ای کشور، هزینه‌‌‌های سنگینی دارد. اما این هزینه‌ها با کمک و همراهی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای، به کمترین حد ممکن و در حد صفر رسیده‌است و همه علاقه‌مندان می‌توانند تنها با پرداخت مبلغی ناچیز به‌عنوان کارمزد خدمات ثبت‌نام، وارد سامانه آموزشی شده و در دوره های جدید آموزشی باشگاه خبرنگاران توانا شرکت کنند.

وی با اشاره به پیشینه باشگاه خبرنگاران توانا افزود: باشگاه توانا از سال ۸۷ زیر نظر خبرگزاری فارس، آغاز به‌‌کار کرده است و در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌هایی داشته است. آن‌چه امروز از ثمره تلاش مدیران و اعضای این باشگاه خبری به دست آمده،‌ تربیت و کادرسازی صدها خبرنگار حرفه‌ای است که حتی در سطوح مدیریتی رسانه‌های مختلف کشور نیز، مشغول فعالیت هستند.

* توانا؛ نردبانی برای علاقمندان خبرنگاری

محمد مهدی حاجی پروانه سردبیر باشگاه خبرنگاران توانا نیز با بیان این‌که دوره‌های آموزشی جدید این باشگاه، می‌تواند راه ورود به رسانه‌های مختلف کشور را هموار کند، گفت: این دوره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌است که شرکت‌کنندگان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهره‌مندی از باتجربه‌ترین مربیان و اساتید رسانه کشور، استعدادهای خود در زمینه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را شناخته و با توانمند شدن در حوزه‌های تخصصی مورد علاقه، جذب رسانه‌های مختلف، به‌ویژه خبرگزاری فارس شوند.

وی با بیان این‌که آموزش در این‌دوره‌ها شامل سه مرحله کلی است، افزود: پس از ثبت نام در این دوره، شرکت‌کنندگان در اولین مرحله، طی دوره‌ آموزشی که حداکثر ۴۰ روز به‌طول خواهد انجامید، با همراهی مربیان خود، با مفاهیم سوژه‌یابی، جمع آوری اطلاعات و تهیه و تنظیم خبر، گفت‌وگو و گزارش، آشنا می‌شوند. سپس با گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون‌های این دوره، وارد مرحله دوم آموزش شده و به «تحریریه توانا» راه می‌یابند. در این مرحله نیز، آموزش‌های تکمیلی خبرنگاری، همراه با کارگاه‌های مهارت‌افزایی برای آنان برگزار خواهد شد تا طی دوره‌ای ۹۰ روزه، آماده ورود به فضای رسانه‌های حرفه‌ای و شناخته شده شوند. ضمن این‌که به ازای انتشار مطالب خود در سایت باشگاه توانا، حق‌التحریر نیز دریافت خواهند کرد.

حاجی‌پروانه افزود: در مرحله پایانی هم شرکت کنندگان در این دوره‌ها، با تکمیل آموزش‌های روزنامه‌نگاری، وارد مرحله «دستیاری» در خبرگزاری فارس خواهند شد تا در کنار خبرنگاران خبره و ارشد این خبرگزاری، کار حرفه‌ای در رسانه‌ها را به‌صورت جدی‌تری تجربه کرده و در نهایت، جذب رسانه‌های مطرح کشور شوند.

سردبیر باشگاه خبرنگاران توانا، با اشاره به این‌که مدت زمان طی دوره‌های آموزشی باشگاه، بستگی به میزان وقت‌گذاری، استعداد و جدیت شرکت‌کنندگان دارد، ادامه داد: این آموزش‌ها، شبیه نردبانی خواهد بود که به علاقه‌مندان حوزه رسانه کمک می‌کند تا پله‌های پیشرفت و کار حرفه‌ای را به‌صورت اصولی و مبتنی بر دانش روز حوزه رسانه، طی کنند. طبیعی است که هرچه تلاش و جدیت بیشتری در کار باشد، روند آموزش و طی مراحل نیز کوتاه‌تر خواهد بود. در واقع کف زمانی برای مدت آموزش در این دوره‌ها در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی https://tavana.news/login  در این دوره های آموزشی ثبت‌نام کنند.

آغاز ثبت‌نام دوره‌های جدید آموزش خبرنگاری در باشگاه توانا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *