ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آغاز اعطای تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از ارایه بسته‌ حمایتی دولت برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین خبر داد و گفت: ۴۲ میلیارد و سیصد میلیون ریال کمک بلاعوض و همچنین تسهیلات مختلف در قالب خط اعتباری به اقشار فرهیخته فرهنگ، هنر و رسانه استان تعلق می گیرد.
آغاز اعطای تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان قزوین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: با تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات و ارائه بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه موافقت کرده و از اول دی ارائه این تسهیلات حمایتی اعم از مالی و تسهیلات آغاز شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه این بسته های حمایتی را در دو بخش بلاعوض و تسهیلات عنوان کرد و گفت: در مرحله اول (بلاعوض) در سه مرحله شامل پرداخت و واریز یک میلیون تومان به مناسبت شب یلدا، مرحله دوم یک ونیم میلیون تومان به عنوان عیدی و مرحله سوم هم یک میلیون و یکصد هزار تومان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در اردیبهشت ماه سال آتی انجام خواهد شد.
اسماعیلی افزود: این بسته های حمایتی و تسهیلات به افرادی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند و هنرکارت دارند پرداخت خواهد شد که مرحله اول به مناسبت شب یلدا در هنرکارت اعضای صندوق هنر شارژ شد.
وی ادامه داد : در  بخش تسهیلات تقدیمی به هنرمندان که از اول دی ماه آغاز می شود  در قالب طرح‌های مختلف «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» تسهیلاتی را در کمترین زمان تقدیم هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه خواهیم کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جزئیات طرح یادمان، ادامه داد: در این طرح تسهیلات ضروری و معیشتی مدنظر قرار گرفته که چنانچه به هر دلیلی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دچار گرفتاری و یا مشکلات خاصی ‌شوند مبلغی به میزان ۸ تا ۱۵ میلیون تومان تقدیم آنها خواهد شد.
اسماعیلی در ادامه از  طرح «شمیم» به عنوان سومین طرح از طرحهای تقدیمی و حمایتی که در قالب طرح ازدواج تعریف شده نام بُرد و تصریح کرد: هر هنرمندی که از اول مهرماه سال جاری تا پایان ۱۴۰۱ ازدواج کند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به اضافه کمک هزینه ۵ میلیون تومانی بلاعوض تقدیم خواهد شد.
وی در خصوص طرح جوانه اظهار داشت: هر هنرمندی که عضو صندوق هنر باشد و از اول مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزندی شود ؛تحت عنوان طرح «جوانه» مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات وام با درصد بسیار کم همراه با مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در عین حال خاطرنشان کرد:‌ مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صندوق اعتباری هنر و دولت مردمی مصمم است تا تمام توان و تلاش خود را در جهت حمایت همه جانبه از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بکار ببندد و در این راه از هیچ تلاش و کوششی برای کمک و حمایت از این قشر فرهیخته دریغ نخواهیم کرد.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11171

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *