ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آشنایی با شبکه العالم

1 دقیقه خوانده شده
آشنایی با شبکه العالم

شبکه العالم در اسفند ۱۳۸۱ همزمان با تجاوز نیروهای آمریکایی و انگلیسی به عراق فعالیت خود را به زبان عربی با شعار “العالم بین یدیک” به معنی “جهان در دستان توست” با هدف اطلاع رسانی سریع و شفاف از رویدادها و تحولات سیاسی جهان و نیز اتخاذ سیاست رسانه ای فعال در برابر جریانات یک سویه امپریالیزم خبری غرب، آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ این شبکه روزانه در بیش از ۴۳ بخش کوتاه و مشروح خبری همراه با تحلیل و گزارش، رویدادهای مهم بین المللی را به اطلاع بینندگان خود می رساند. هر چند مسائل تاثیر گذار جهان اسلام مورد اهتمام بخش های خبری و برنامه های تحلیلی این شبکه است، لکن برخی از آنها به دلیل اهمیت، سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق، فلسطین، یمن، لبنان، بحرین، شمال آفریقا و حوزه های بیداری اسلامی از جمله این موضوعات هستند.

وبگاه شبکه العالم (www.alalam.ir) در آبان سال ۱۳۸۲ شمسی تاسیس و راه اندازی شد.

این تارنما امکان دسترسی به آخرین و مهمترین رویدادهای خبری دنیا را به زبان فارسی و عربی برای مخاطبان و بصورت زنده امکان پذیر ساخته و کاربران با مراجعه به سایت می­ توانند برنامه های شبکه و آخرین بخش های خبری را مشاهده کنند.

همچنین در وبگاه شبکه، روزانه نظرات و دیدگاههای دهها کارشناس منطقه ای و بین المللی در مورد مهمترین موضوعات سیاسی که به صورت مهمان در برنامه ها یا بخش های خبری مشارکت کرده اند بارگذاری می شود که علاقمندان می توانند از آن استفاده کنند. وبگاه شبکه خبری العالم در رتبه بندی الکسا در ردیف ۷۱۰۰ قرار گرفته که نشان از اقبال خوب مخاطب به این شبکه و وبگاه آن است.

آخرین گزارش ها، اخبار و تصاویرشبکه العالم بر روی شبکه های اجتماعی مانند؛ فیس بوک، تویتر، گوگل پلاس، یوتیوب، واتس آپ، اینستاگرام و تلگرام در دسترس قرار می گیرد. که بازتاب بسیار خوبی دارند و برای مثال مطالب شبکه العالم در فسیبوک بیش از ۷ میلیارد بار در سال کلیک خورده است.

آشنایی با شبکه العالم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *