ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آزادی خبرنگاران بازداشت شده روس در بلاروس

1 دقیقه خوانده شده

سفارت روسیه در مینسک از آزادی سه خبرنگار روس بازداشت شده در جریان اعتراضات گسترده در پایتخت بلاروس خبر داده و کمیته دفاع از روزنامه نگاران نیز درباره تأمین امنیت کارکنان رسانه‌ها به مقامات مینسک هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ “دیمیتری مزنتسیف” سفیر فدراسیون روسیه در مینسک در گفت‌وگو با روزنامه «ایزوستیا»، اعلام کرد که مقامات بلاروسی سه روزنامه نگار روس که در جریان ناآرامی ‌ها در مینسک بازداشت شده بودند، را آزاد کردند.

به گفته سفیر روسیه، پس از مذاکرات سریع با دوستان بلاروسی، درخواست ما پذیرفته شده و سه تن از خبرنگاران روس آزاد شدند. آنها اکنون به مقامات سفارت روسیه در مینسک تحویل داده شده و روز سه ‌شنبه به مسکو باز خواهند گشت.

مزنتسیف همچنین بیانیه وزارت امور خارجه روسیه را مورد توجه قرار داده و یدآور شد که روزنامه نگارانی که در خاک سایر کشورها فعالیت دارند، حتی در کشور برادر- بلاروس، مطمئناً موظف هستند تا قوانین و مقررات این کشور را رعایت کنند.

وی یادآور شد که در حال حاضر، یک خبرنگاران روس دیگر در میان بازداشت شدگان در جریان اعتراضات در مینسک باقی مانده است.

در همین رابطه، کمیته بین المللی دفاع از روزنامه نگاران ( CPJ ) از مقامات دولت بلاروس خواسته است تا از تأمین امنیت کارکنان رسانه‌های گروهی که در حال پوشش خبری از اعتراضات در این کشور هستند، اطمینان حاصل کنند.

این مسئله در بیانیه منتشر شده شب گذشته در وب سایت رسمی این سازمان مستقر در نیویورک آمده است. در جریان اعتراضات گسترده یکی دو روز گذشته در پایتخت بلاروس، حداقل چهار روزنامه نگار در مینسک مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته و دستکم پنج نفر نیز بازداشت شدند.

آزادی خبرنگاران بازداشت شده روس در بلاروس

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *