ی٫ دی ۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

معرفی رسانه‌های همراه «کارزار» و شرایط همکاری

1 دقیقه خوانده شده
کارزار یک استارتاپ اجتماعی است که مأموریت اصلی آن ترویج مطالبه‌گری مدنی و هم‌افزایی اجتماعی است. کارزار پلتفرمی امن، مستقل و رایگان برای طرح درخواست‌ها، شکواییه‌ها و تقدیرهای جمعی از طریق جمع‌آوری امضا است.
معرفی رسانه‌های همراه «کارزار» و شرایط همکاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ پتلفرم کارزار دارای مجوزهای لازم از مراجع مختلف است و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و با اتکا به اصل ۲۴ قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان، و همچنین قوانین حقوق شهروندی و قانون تجارت الکترونیک در کشور فعالیت می‌نماید.

وبسایت کارزار خردادماه سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و حالا با میزبانی میلیون‌ها امضا به نامی شناخته شده میان مردم و فعالان اجتماعی تبدیل شده است و صدها رسانه مطالبات مطرح شده در آن را پوشش داده‌اند و تجربیات موفقی را نیز در حوزه مطالبه‌گری رقم زده است.

کارزار به هیچ سازمان و ارگانی وابسته نیست و تیم کارزار به عنوان یک استارتاپ اجتماعی به صورت کاملا مستقل فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. کارزار به عنوان یک بستر (Platform) بی‌طرف، در تألیف و انتشار محتوای نامه‌ها و امضاها دخالتی ندارد و صرفا واسطی است که نویسندگان کارزارها را به امضاکنندگان آنها متصل می‌نماید و مطابق با ساز و کاری مشخص به اطلاع‌رسانی و تبلیغ آن مطالبات می‌پردازد. محتواهای منتشر شده در پلتفرم کارزار تحت قوانین پلتفرم تأیید و منتشر می‌شود و مطالبات غیرقانونی و متون حاوی هر گونه توهین یا افترا را منتشر نمی‌نماید. استارتاپ اجتماعی کارزار ذیل مجوزهای «شرکت توسعه فناوری برخط کارزار» به مدیرعاملی حامد بیدی فعالیت داشته و عمده مخارج آن از طریق پرداخت‌های کاربران بابت خدمات ارائه شده و بخشی از مخارج نیز از طریق جذب راند اول سرمایه خطرپذیر توسط وی‌سی توسعه کارآفرینی بهمن تأمین گشته است.

در صورتی که می‌خواهید کارزاری جهت جمع‌آوری امضا به صورت رایگان راه‌اندازی کنید، این صفحه را بخوانید. برای اطلاعات بیشتر درباره قوانین و شرایط استفاده از کارزار این صفحه را مطالعه بفرمایید.

مأموریت کارزار

تیم کارزار عناوین زیر را به عنوان مأموریت‌های اجتماعی خود در نظر گرفته است:

  • ایجاد ابزاری رایگان و آسان برای طرح کلیه‌ی مطالبات، نامه‌های سرگشاده، پیمان‌های فرهنگی و تقدیرهای جمعی از طریق جمع‌آوری امضا در چهارچوب قانون
  • فرهنگسازی برای مطالبه‌گری مدنی
  • تلاش برای پاسخگو کردن مسئولین نسبت به افکار عمومی به عنوان حلقه وصل میان مردم و مسئولین
  • جامعه‌سازی و تلاش برای همگرایی جوامع مدنی
  • ایجاد آگاهی و درک متقابل در زمینه‌های مختلف از طریق انتشار دغدغه‌های متفاوت

ما معتقدیم کارزار می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای کنشگری مدنی، برای رساندن صدای مردمانی محسوب شود که تا پیش از این هیچ ابزار دیگری برای ابراز نظام‌مند نظرات و مطالبات خود نداشتند. این بستر به گواه فعالیت‌های خود می‌تواند برای گروه‌هایی از مردم که دور از پایتخت زندگی می‌کنند و روستاییانی که اغلب ناامید از شنیده شدن صدایشان توسط مسئولین هستند بسیار گره‌گشا باشد. این ابزار کارآمد می‌تواند بسیاری از فرآیندها را در کشور تسهیل کند و به عنوان جایگزینی فناورانه برای ایده‌های قدیمی‌تری نظیر طومارهای کاغذی، سفرهای استانی و منطقه‌ای، دریافت نامه‌های کاغذی در مراجعات حضوری و… عمل کند و مردمان فرودست اجتماعی را از مراجعات مکرر و اغلب بی‌فایده به بوروکراسی عریض و طویل ادارات نجات بخشد.

کارزار چگونه کار می‌کند؟

فرآیند تأثیرگذاری کارزار از زمان ثبت یک متن توسط کاربران تا رسیدن به نتیجه مطلوب در نمودار زیر به تصویر کشیده شده است (برای مشاهده نمودار در سایز بزرگ روی آن کلیک کنید). این فرآیند در این صفحه به صورت کامل شرح داده شده است.

مجوزها و افتخارات کارزار

کارزار با کسب مجوزهای زیر فعالیت‌های خود را به شکل قانونی انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات مجوزها به این صفحه مراجعه کنید.
  • مجوز شرکت‌های صنایع خلاق و فرهنگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • نشان طلایی ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • عضویت در انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی
  • برنده تندیس بهترین وبسایت در جشنواره وب و مولایل ایران در دسته سازمان‌های خیریه و فعالیت‌های اجتماعی – سال ۱۴۰۰
  • برنده مردمی بهترین وبسایت در جشنواره وب و موبایل ایران در دسته سازمان‌های خیریه و فعالیت‌های اجتماعی – سال ۹۹

موضوعاتی که در پلتفرم کارزار مورد استقبال قرار می‌گیرند، سوژه‌های ارزشمند خبری هستند و رسانه‌های مختلف از انعکاس آنها استقبال می‌کنند. با تلاش‌های مستمر تیم رسانه‌ای کارزار و با اعتمادی که جامعه رسانه‌ای کشور به این پلتفرم پیدا کرده، ماهانه صدها بازتاب خبری در رابطه با کارزارهای مختلف منتشر می‌شود و رسانه‌های زیادی با تهیه گزارش‌ها و مصاحبه‌های مختلف این مطالبات را پیگیری می‌کنند. امروز تقریبا تمام رسانه‌های معتبر کشوری اخبار و گزارش‌هایی مرتبط با کارزارها منتشر کرده‌اند و کارزارها بارها تیتر یک روزنامه‌های سراسری را از آن خود کرده‌اند.

رسانه‌های همراه کارزار

رسانه‌های زیر در زمینه‌هایی نظیر تولید محتوا، تهیه گزارش‌های ویژه، سامانه تبلیغات کارزار و… با کارزار همکاری مستمر دارند:

دعوت به همکاری رسانه‌ای:

همکاری کارزار با رسانه‌ها در شکل‌های زیر می‌تواند اتفاق بیفتد:
۱. بازتاب خبرهای مرتبط با کارزارها: در صورتی که گزارش یا خبری در رابطه با کارزارها تهیه و منتشر کنید، می‌توانید لینک آن را در بخش پیگیری کارزار مربوطه ثبت کنید. همکاران ما پس از بررسی آن را جهت نمایش در بخش پیگیری همان کارزار تأیید کرده و برای کاربران از طریق نوتیفیکیشن اطلاع‌رسانی می‌کنند. بدین ترتیب مخاطبان مرتبط با آن موضوع مستقیما به وبسایت شما هدایت می‌شوند.
۲. نمایش تبلیغات در وبسایت: می‌توانید کادر تبلیغات همسان کارزار را در صفحات وبسایت خود به نمایش بگذارید تا کارزارهای حمایت شده توسط مردم در وبسایت شما نمایش داده شوند. این همکاری می‌تواند مانند بسیاری از رسانه‌ها به صورت داوطلبانه یا مانند برخی در ازای پرداخت ماهیانه صورت بگیرد. در صورت تمایل برای این شکل همکاری اعلام آمادگی بفرمایید تا کد اختصاصی وبسایت شما آماده شود. اطلاعات بیشتر را اینجا بخوانید.
۳. تولید محتوا در زمینه کارزارها: در صورت تولید محتواهای ویدیویی مرتبط با کارزارها و انتشار آنها در شبکه‌های اجتماعی، محتوای مربوطه در اینستاگرام و تلگرام کارزار با نام خودتان بازنشر می‌شود و امکان انتشار به صورت کولبوریشن نیز وجود دارد. این محتواها نیز از طریق نوتیفیکیشن به اطلاع امضاکنندگان کارزار مربوطه می‌رسد.

شرایط درج لوگوی رسانه در وبسایت کارزار:

لوگوی تعدادی از رسانه‌ها در صفحه اصلی و پایین تمام صفحات داخلی وبسایت کارزار به صورت متحرک نمایش داده شده است. برای اضافه شدن لوگوی رسانه شما در این فهرست باید حداقل تعداد ۲۰ خبر و ۵ گزارش (شامل گفتگو با نویسنده، مسئولان و کارشناسان) حول محور کارزارها منتشر کرده باشید و لینک آنها در بخش پیگیری کارزارهای مربوطه ثبت شده باشد. در این صورت درخواست خود را پس از انجام موارد فوق برای ما ایمیل کنید.

ارتباط با ما:

پشتیبانی:

  • لطفا در صورتی که هر گونه سوال، درخواست راهنمایی یا پیشنهادی در رابطه با کارزار داشتید از طریق پنل کاربری خود درخواست خود را ثبت نمایید.
  • نویسندگان محترم در نظر داشته باشند که برای پشتیبانی مربوط به کارزار خود حتما با همان شماره موبایلی که کارزار را ثبت کرده‌اند در پنل لاگین شوند.
  • با توجه به گستردگی موضوعات مورد پشتیبانی، بهترین روش برای دریافت پاسخ، ثبت درخواست در پنل کاربری است.
  • در صورتی که به عنوان ذینفع در رابطه با محتوای یک کارزار اعتراض یا شکایتی دارید از طریق ایمیل یا بخش پشتیبانی با ما ارتباط بگیرید.
  • در صورتی که به عنوان سازمان مورد خطاب، توضیحاتی برای امضاکنندگان دارید، می‌توانید آن را جهت ارسال به امضاکنندگان برای ما ارسال کنید.

تماس‌های ضروری:

آدرس دفتر مرکزی:

  • نشانی دفتر جدید: تهران، خیابان اشرفی اصفهانی، خروجی حکیم غرب، خیابان خجسته‌پور، پلاک ۱۴
  • به علت دورکاری همکاران، متأسفانه نمی‌توانیم بدون هماهنگی قبلی پذیرای حضور شما باشیم.
گفتنی است «کارزار» بستری است برای اراده و خواست جمعی. برای آنکه دغدغه‌های گروهی دیده و صدای مردم شنیده شود. کارزار می‌خواهد بستری امن ایجاد کند برای ارائه خواسته‌های مدنی، به دور از هر گونه هنجارگریزی و قانون‌شکنی. هدف کارزار طرح دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی، صنفی، زیست‌محیطی، و… است توسط افرادی که قصد دارند قدم کوچکی بردارند برای بهتر شدن جامعه.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *