ج٫ آذر ۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ منصوب شد

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی محمدرضا نوروزپور را به‌ عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات این وزارتخانه منصوب کرد.
معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ منصوب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی حکمی محمدرضا نوروزپور را به‌ عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ آیین تکریم و معارفه معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل حوزه وزارتی و جمعی از مدیران معاونت امور رسانه‌ای و ‌تبلیغات امروز-سه‌شنبه-اول آبان ماه- برگزار شد.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های فرشاد مهدی‌پور معاون پیشین این معاونت قدردانی و محمدرضا نوروزپور به‌ عنوان معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

در حکم سیدعباس صالحی خطاب به محمدرضا نوروزپور آمده است:

«نظر به دانش، تعهد و تجارب ارزشمند و دیرین جناب‌عالی در حوزه‌های گوناگون مدیریتی، علمی و رسانه‌ای، به موجب این حکم به عنوان «معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، با مشی علمی و رسانه‌ای که داشته و دارید و با امعان نظر به مأموریت‌های محوله و تأکید بر موارد مندرج در پیوست حکم، موفق و مؤید باشید.

پیوست این حکم نیز به شرح زیر است:

۱- پیگیری برنامه‌های چهارگانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم

۲- تقویت مرجعیت رسانه‌ای داخلی و تقویت توان روایت‌گری، با تأکید بر:

۲-۱- حفظ و تقویت قوت‌ها و فرصت‌های ظرفیت‌های هویتی و نهادی کشور در عرصه رسانه؛
۲-۲- شناخت و بهره‌برداری از تحولات فناورانه و به ویژه هوش مصنوعی؛

۲-۳- نظام‌بخشی و بهره‌برداری از فرصت‌های شبکه‌های اجتماعی؛

۲-۴- بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت انسان‌رسانه‌ها؛

۳- تقویت روایت‌گری و نشر صحیح اخبار ایران در عرصه بین‌الملل از طریق شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای داخلی با فعالان متناظر بین‌المللی (با تأکید بر کشورهای همسایه و منطقه)

۴- بازطراحی پیشگیری و مقابله با اخبار جعلی

۵- اهتمام جدی بر تقویت و ارتقای سواد رسانه و خبر در سطوح و ساحت‌های مختلف اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و رسانه‌های معتبر و مؤثر

۶- مطالعه و اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت اقتصاد رسانه، همزمان با بهبود الگوی حمایتی از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای

۷- بهبود شاخص‌های سلامت تبلیغات محیطی و تبلیغات فضای مجازی

۸- اهتمام به کرامت و حقوق رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و پاسداری از آزادی مسئولانه»

نوروزپور متولد سال ۱۳۵۲ و دارای دکترای روابط بین‌الملل است. از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی ـ مطبوعاتی ایران، معاون سخنگو و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، عضویت در کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا، رئیس امور اطلاع رسانی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، مدیرکل پایگاه اطلاع رسانی دولت (پاد) و معاون مرکز روابط عمومی دفتر رئیس جمهور اشاره کرد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=18732

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *